Alla inlägg under augusti 2009

Av ♥ Estella B ♥ - 31 augusti 2009 21:30

Åkte och storhandla med lilla Jonnalainen idag.
Hämtade ut ett litet paket på posten också. Inget viktigt. Mina foton jag framkallde bara. Jag behöver ju foton till min scrapbooking.



Det blev en stressig eftermiddag. Vi hann handla, Jonna körde hem och släppte av mig och maten. Jag hann packa upp den och sen sprang jag över till Jonna igen.


Hon ville ha med mig på en informationsträff hos Polisen. En infoträff om man vill plugga till polis.
Ganska kul att lyssna på faktiskt. Men det verkar ju för jävla hårt att plugga till polis.
Men som dom sa -Är det nåt man verkligen vill, så är det inte så jobbigt.



Det är nog inget jag vill iaf. Inte min grej kanske. Men man ska aldrig säga aldrig.


Nu ska jag scrapbook'a ^^
Peace!



Av ♥ Estella B ♥ - 31 augusti 2009 01:11

Hej där mitt i natten.
Kan ju börja med att säga att jag är skapligt sliten, men oh, så värt det.
Jag har ju haft en helt underbar helg.



I fredags hade vi hemmafest. Det skulle bara vara en förfest egentligen. Vi skulle ner på stan och kolla på "Dead by April", men vi valde att skippa det. Dom har ju liksom bara typ en bra låt, så inte så värt att gå och se.


Vi blev endel människor här hemma. Runt 10 pers som kom och gick.
Jag, Robin och Adam drog dock ner till "Grappa" en sväng strax efter kl.00 och satt där tills de stängde kl.02
Mötte upp Evelina sen och drog hem på efterfest.
Höll på till runt 04-05, och sen blev det sängen.



I lördags tog Robin och Jag en "Egen-dag"
Vi bokade bord på Akropolis och gick dit och käkade vid kl.17
Underbar mat som alltid.



Vi gick till Å-bryggan sen. Det var dags för "John D" (en länk till hans hemsida för er som vill höra den underbara musiken!) att spela kl.20.30
Som jag har längtat efter att se honom igen. Sist var ju i Torshälla för ganska exakt 1 år sen.



Robin och jag satt på Å-bryggan tills han slutade spela, och sen gick vi till "Time" och tog en öl.
Adam, Robert, Romina och Evelina mötte vi där.
Satt med det trevliga sällskapet i drygt en timma, och sen orkade jag verkligen inte mer.



Robin och jag gick och handlade kebab, och sen gick vi hem o kolla film.
En toppen lördag också med andra ord.



Så, ett långt inlägg. Det blir så när man inte bloggar hela tiden ^^
Tack för mig ;)


Av ♥ Estella B ♥ - 28 augusti 2009 12:40

Ååh, vilken mysig dag vi hade igår!
Jag fick endel shoppat också. Det trodde jag faktiskt inte.
Fast bara en stickad tröja och en mössa.
Lägger upp bilder senare, jag hinner inte nu.



Ska strax släpa med mig Robin och åka hem till min lägenhet. Måste hämta post. Räkningar. Usch!


Drar ner på stan efter det. Ska fortsätta shoppingen. Men bara liiite, lite till.
Typ en långt linne. Måste ha under den tröjan jag köpte igår. Då är de ok ;p



Ska käka också. Nånstans. Där de är god mat.
Sen bolaget.
Ikväll är det "Sommarens sista suck"! Plus 2 andra festivaler i stan.
Sucken räcker för mig.



Av ♥ Estella B ♥ - 27 augusti 2009 11:18

God dagens solstrålar.
Uppe med tuppen var jag idag! För en gångs skull.
Vaknade klockan 07. Det var Robins fel. Han höll på att fixa iordning sig.
Han och hans mamma åkte till Norrköping imorse. Dom skulle hälsa på Robins farmor och farfar :)



Själv slår jag till på shopping idag. Det gillar vi!
Ska ner på stan till kl.14 och möta upp min älskade Kristian.
Vi ska ta en runda på stan, och sen gå till Parmasoni och käka.



Hem till Jonna efter det. Vi 3 ska åka till Vingåkers Factory Outlet i eftermiddag.
Jag har aldrig varit där, men de lär vara bra, så vi får väl se :)



Eftersom jag shoppat ganska mycket kläder (enligt Robin) den senaste tiden, så tror jag inte jag slår till på stort idag.
Vi får se, hittar jag nåt så gör jag, då är det inte mitt fel att det råkar få följa med mig hem ^^



Hörs sen!


Av ♥ Estella B ♥ - 25 augusti 2009 21:18

God kväll bloggen. Long time no see.


Robin jobbar natt idag, så jag är alldeles ensam. Skönt!
Har precis lagt i färg i håret. Jag måste färga bort utväxten.
Blir nog lite ljusare denna gången också. Mörkblond kan vi nog säga.



Har tänt lite ljus och tagit fram glass. Mjukistofflorna är på också.
Ska krypa upp i soffan och kolla på film nu tänkte jag.
"The women" får det bli. Verkar som en bra film :)



Vi säger så sålänge. Peace!

Av ♥ Estella B ♥ - 22 augusti 2009 17:30

Jag sitter på jobbet. Har vart här sen kl.11 imorse.
Chefen var tvungen att åka till Arlanda för att hämta upp sin systerson, så jag var snäll och hoppade in.



Han skulle ha åkt vid kl.11, men flyget var försenat så han åkte härifrån kl.13
Han skulle vara tillaka tills kl.16, men så blev det ändrade planer.
Om det är rätt beräknat nu, så är han hemma tills runt kl.18.30



Så för min del är det bara att cykla hem snabbt som fan när han kommit tillbaka, ta en dusch, fixa hår och smink, och sen åka tillbaka hit. Det är ju lördag, så jag jobbar ikväll också.
Tänk så trevligt, då har jag jobbat nästan 14 timmar denna lördagen.
Inte som att jag hade andra planer.....



Mamma, Robin och Robins mamma kommer iaf ner och hälsar på/super ikväll, så jag har ju sällskap :)


Av ♥ Estella B ♥ - 21 augusti 2009 20:04

Bästis kommer över om en stund. Det blir filmkväll. En lugn fredag med andra ord.
Det kanske var på tiden?



Vi ska kolla på "Män som hatar kvinnor"
Den är ju så fruktansvärt bra! Och äntligen ska Jonna också få se den ^^



Inget mer spännande har hänt idag. Robin och Jag slog till på en storstädning. Det var nog behövligt, och det tog sin lilla stund.
Mer än så var det inte.



Peace!


Av ♥ Estella B ♥ - 21 augusti 2009 02:15

I can almost see it
That dream I am dreaming
But there's a voice inside my head saying
"You'll never reach it"


Every step I'm taking
Every move I make feels
Lost with no direction
My faith is shaking


But I gotta keep trying
Gotta keep my head held high


There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
Always gonna be a uphill battle
Sometimes I'm gonna have to lose


Ain't about how fast I get there
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb


The struggles I'm facing
The chances I'm taking
Sometimes might knock me down
But no, I'm not breaking


I may not know it
But these are the moments that
I'm gonna remember most, yeah
Just gotta keep going


And I, I got to be strong

Just keep pushing on



Presentation


Estella. Kallas Ella. Eller Ellie.
22 år. Född och uppvuxen i Eskilstuna. Pappa från Jamaica. Mamma från Sverige.
Sambo & Förlovad.
Bloggen handlar om precis allt. Det finns nog inget att utesluta.
Enjoy.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Letar du efter något speciellt?

En Liten Fråga

Du är...?
 Tjej
 Kille
 Gay
 Ja
 Nej
 Din mamma
 Snygg

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards