Alla inlägg under december 2009

Av ♥ Estella B ♥ - 18 december 2009 02:06


Jag håller på att längta ihjäl mig efter julafton. Jag älskar julafton.
Det är en så fruktansvärt mysig dag.
Ge bort julklappar, det är ju det roligaste som finns!
En vecka kvar. Eller 6 dagar nu. Det kommer gå sååå sakta!

I år ska vi fira med Robins familj först, och sen åka hem till min mamma.
Förra året var vi hos mamma hela dagen och på kvällen blev det "fest", så vi hann inte riktigt fira med Robins familj. Förutom på morgonen då de var julfrukost.

I år blir det julfrukost uppe hos Robins mamma, sen julmiddag hos hans mormor, julklappsutdelning hos hans mamma, eftersom att dom har en stor släkt, så alla går hem till sina familjer efter middagen (och alla bor i samma trapphus, så vi kommer inte åka fram och tillbaka) och sen åker vi hem till min mamma där det blir fika, gröt och julklappsutdelning igen.
Sen blir det Wii resten av kvällen/natten ^^

Ååh, det kommer bli helt underbart! Älskade Jul.
 

Av ♥ Estella B ♥ - 14 december 2009 19:28


Hahahaha, nån annan som tar åt sig lite granna?
Inte bara Jag va?  
 

Av ♥ Estella B ♥ - 14 december 2009 08:52


Hahaha, jag hittade facebooks klockrenaste grupp!
"Vi som trodde Erik Grönvalls flickvän hade vunnit IDOL 2009"
Jag gick ju självklart med!


Jag trodde också att jag var den enda som störde mig på The crazy lady on stadge.
Tydligen inte. Det står i tidningarna. Dom pratar om det på Vakna med the Voice.
Det finns facebook-grupper.


Bästa ever. LOL.
 

Av ♥ Estella B ♥ - 12 december 2009 14:11



Nuuu tar jag mina nya bootboots och åker


till mamma på middag.


Ikväll blir det jobb. Happy lördag.
 

Av ♥ Estella B ♥ - 12 december 2009 13:01


Blev en lekdag hos min Jenny igår. Den kvinnan jag inte träffar allt för ofta nu för tiden. Tyvärr.
Vi planerade in julmys, och så fick det bli.

Hon kom och hämtade mig strax efter kl.19
, och så åkte vi hem till henne.
Vi började med att klä hennes julgran, och sen blev det ju såklart Idolfinal.

ERIK. Åh Erik. Jag säger som på fejjan,
Grattis Sverige för att ni för en jävla gångs skull rösta rätt!!

Skinksmörgåsar blev det också förövrigt, och jävlar i helvete vad gott det var.
Det är ju skinkan man går och ser fram emot i ett år, det är ju den som är själva grejen med julbordet. Finns inget godare än skinka på julvört med senap på!
Jag tror Jenny och Jag åt för en halv världsdel.
Nästan i alla fall ^^

Andra skinkan i år. Det är lite fusk faktiskt. Man ska ju spara sig till Jul.
Men en gång var på fyllan i alla fall, så de gills kanske inte lika mycket då? ^^
 

Av ♥ Estella B ♥ - 10 december 2009 19:58



Mina hottisar kom på posten idag.
I am a happy, happy woman
.
Och döförälskad  

 

Av ♥ Estella B ♥ - 10 december 2009 04:50

Hey peeps   
Jag tänkte bryta min bloggtorka en sväng. Chockerande nog.
Jag vet inte varför jag fått bloggstopp just nu. Förra julen uppdaterade jag överdrivet mycket istället.
Men så är det. Man ger sig ibland. Det är skönt.

Jag tänkte lägga upp bilder på våran julpimpade lägenhet.
Sånt är kul. Enligt mig.
Det är väl ungefär detta jag pysslat med sen första advent ^^





Vårat Vardagsrum:






Vårat kök:






Och sist men inte minst. Min glittriga minigran:
Och en bild på mini-mig i bakgrunden ^^


Endel av mitt julpimp i alla fall.
Guuud vad jag älskar julpynt. Man blir glad av det. Det är underbart fint   

Nu är det väl bara julbaket kvar?

 

Av ♥ Estella B ♥ - 1 december 2009 01:21


Julradio.se fungerar äntligen! Den startar den 1'a december. Som jag har längtat.


Tänkte bara köra en snabb uppdatering nu. Det har jag ju inte gjort på ett tag.
Vi var i Sthlm i fredags för er som inte vet det. Robin och Jag var på julklappsjakt, och jag hittade julklappar till precis alla förutom Jonna. But no harm done, jag hittade en julklapp till henne på nätet nyss, så jag beställde den.


I lördags var vi, Jag & Robin alltså, plus 13 andra på Akropolis.
Ronja fyllde ju 19.
Eller hon fyllde igår egentligen, men vi firade i förväg.
Det blev ju precis som förra året på hennes 18-års dag, och precis samma folk också. Tror till och med att jag åt samma mat ^^


Jobbade i lördags också, men inget speciellt jag har att upplysa er om det.


Idag lallade vi ner på stan en sväng. Det var nämligen så att igår när jag satte igång med julpyntet (som jag för övrigt längtat efter i 3 månader) så funkade tydligen inte mina adventsljusstakar. Jag har 4, en av dom funkar.


Eftersom att julpyntet är en stor grej för mig, eftersom att det är den roligaste händelsen på året, traditionsvis (och kanske lite för att jag lider av pms för tillfället) så blev jag självklart fruktansvärt deprimerad och det kom några tårar (Ja, jag är seriös)
Vi gick alltså ner på stan för att leta nya stakar.


Men min tur, så var det ju givet att stakjävlarna var slut på clarres, så nu får jag ändå vänta tills imorrn för att få upp mina stakar.


Ibland är livet fruktansvärt orättvist.
 


Presentation


Estella. Kallas Ella. Eller Ellie.
22 år. Född och uppvuxen i Eskilstuna. Pappa från Jamaica. Mamma från Sverige.
Sambo & Förlovad.
Bloggen handlar om precis allt. Det finns nog inget att utesluta.
Enjoy.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Letar du efter något speciellt?

En Liten Fråga

Du är...?
 Tjej
 Kille
 Gay
 Ja
 Nej
 Din mamma
 Snygg

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards