Alla inlägg under augusti 2009

Av ♥ Estella B ♥ - 18 augusti 2009 19:43

Min mus kom idag! Äntligen! :D
Har inte haft nån datamus på flera veckor, och jag hatar verkligen musplattan på laptopen. Den är så irriterande.
Så jag beställde denna sjukt fina musen i torsdags :)
Rosa. Såklart. Vad annars? ^^



Mamma, syster och systerdotter var här på besök idag. Och mammas vovve såklart.
Robins mamma tjatade på att jag skulle bjuda över mamma på fika, så de fick bli idag.
Känns bra att svärmor och mamma kommer så bra överens. Vad jobbigt det vore annars liksom.
:)


Jag är sjukt trött nu förövrigt. Kom inte i säng förns efter 07 imorse, och gick upp vid 12.
Film och sen sova känns det som nu.


Av ♥ Estella B ♥ - 18 augusti 2009 00:03

Inget har hänt än. Inget spännande alltså. Inget som är värt att babbla om i bloggen.


Känns däremot som att sommaren är över nu. Iaf här i Eskilstuna.
Ja, vi ska börja prata om vädret.
Det känns som att de regnar konstant. Eller förresten, inte konstant. När det inte regnar så blåser det utav helvete och man blir osäker på om man ens kan hålla sig kvar på jorden.



Det blir mörkt fort på kvällarna, och de tar längre tid för solen att gå upp på mornarna.
Varför ska man vrida fram klockan redan vid midsommar? Sommaren har ju ta mig fan precis börjat då.

Det var ett jävla dumt påhitt!


Nu är de inte alls länge kvar tills löven börjar falla ner. Det roligaste är ju att gå o sparka i lövhögarna då! Eller så har jag barnslig humor? Skitsamma.
När löven blir röda och gula, då är det fint.
När löven blir bruna och hårda, då är det kul att trampa på dom.

När de prasslar under skorna.
Sen kommer regnet, och sen snön. Då är ingenting alls roligt längre.


Av ♥ Estella B ♥ - 15 augusti 2009 19:14

Jobb 21-01. Efterfest på det? Antagligen, ja.
Jag är taggad idag. Reggae Dj's på jobbet ikväll. Som vanligt på lördagar.
Bättre blir det väl inte.



Hörs!


Av ♥ Estella B ♥ - 15 augusti 2009 04:42

Lät bloggen ligga död nu i nån dag. Jag orkade verkligen inte uppdatera.
Skulle inte förvåna mig om jag slutar blogga helt snart också. Känner inte det där suget längre. Så har de ju vart förr, men jag kommer ju alltid tillbaka igen. Nångång.
Vem bryr sig egentligen? Jag skiter väl i om ni läser bloggen eller inte. Seriöst.
Den är till för min egen skull.


Var hos lillebror och vinade igår. Eller i förrgår. Klockan är efter 00. I torsdags iaf.
Därför uppdaterade jag inte då. Och idag har jag bara skitit i det.
Har inte gjort nåt allt för intressant ändå. Inte så intressant så jag behöver en hissad flagga iallafall.



Jonna kom hit ikväll. Min lilla Jonna. Vi kollade på Saw IV på tv1000. Hon gick hem efter det.
Jag har bara kollat film sen. Och pysslat. Och kollat film igen.
Nu dör jag snart om jag inte får sömn, så jag lär gå o lägga mig. Strax iaf.



Av ♥ Estella B ♥ - 12 augusti 2009 21:57

(Kass bild, jag vet. Min kamera har fuckat sig igen, så den hamnade på lagning idag. Typiskt!)


Björn Rosenström på bilden alltså. Och hans jävla band.
Vi hade grymt kul. Sjukt bra var han live också. Och man blir fortfarande lika chockad över hur han ser ut, den där Björn.
Man har ju inte en blond ung kille i tankarna när man lyssnar på musiken direkt ^^



Han avslutade spelningen runt 23.30 eller nåt. Vi drog hem då.
Ronja och jag bestämde oss för att ta några öl på min balkong sen.
Jenny och Anders kikade förbi en sväng också. Trevligt värre :)



Satt på ballen till runt kl.03, sen gick Ronja upp o la sig och jag satte mig och lyssnade musik. En stund. Sen blev det sängen för mig med :)


(Bjuder på en liten video också, bara för skojs skull ^^)


Av ♥ Estella B ♥ - 12 augusti 2009 21:44

Robin & jag gick ner på stan och käkade i eftermiddags. På Parmasoni såklart.
Efter det gick vi och köpte fikabröd och sen åkte vi hem till min lillebror på fika.
Han hade ju sina inneboenden där också såklart. Dom bor liksom 4 killar och 1 tjej i hans lilla etta. Hahaha, skadat :p Fråga inte varför, för jag orkar inte förklara ändå ^^
Dock så ska alla utom bror flytta ut snart.



Bror har vart lite ledsen på mig o vår storasyster för att vi aldrig kommer o hälsar på honom. Han har liksom bott där i över ett år och jag har aldrig varit där.
Fick lite dåligt samvete, så de var väl på tiden att jag åkte dit ^^



Stannade hos bror i några timmar, och sen körde Tobbe hem oss.
Ehm....tror inte jag har så mycket att tillägga :p Trevlig dag iaf!




Av ♥ Estella B ♥ - 11 augusti 2009 20:28

Björn Rosenström, mina damer och herrar.
Robin jobbar inatt, men han var ganska ivrig på att jag ska gå o kolla på Björn. Kändes de som iaf.
Jag bjöd med Robins mamma, tänkte att hon och jag skulle gå och kolla på honom. Hon gillar ju den där Björn.
Vem gör inte det förresten?



Ronja hänger på också. Robins syster alltså.
Det blev lite snabbt bestämt, så nu sitter jag ju praktiskt taget och häller i mig öl. 2 burkar. Eller en och en halv, har gått ner.



Vi drar om en halvtimme. Bästa att skynda!



Av ♥ Estella B ♥ - 10 augusti 2009 22:45

Jag har börjat läsa. Ja, hör och häpna folk! ^^


Lånade en bok av Jenny för nåt tag sen. Av författaren Marian Keyes.
"Vattenmelonen" är det jag läser.

Har hört att hennes böcker ska vara sjukt bra. Och det är ju så sant! Jag är helt fast. Jag kan verkligen inte sluta läsa. Jag älskar det! Jag älskar när jag blir så fast i en bok, det är inte ofta det händer (kanske för att jag aldrig ger böcker en chans) men när det väl händer är det riktigt kul att läsa.



Senaste böckerna jag läste (och också avslutade), tror jag var Pojken-böckerna, ni vet "pojken som kallades Det" och alla uppföljarna.
Det var i gymnasiet, så det kanske var på tiden att jag hittade nåt kul att läsa nu ^^


Presentation


Estella. Kallas Ella. Eller Ellie.
22 år. Född och uppvuxen i Eskilstuna. Pappa från Jamaica. Mamma från Sverige.
Sambo & Förlovad.
Bloggen handlar om precis allt. Det finns nog inget att utesluta.
Enjoy.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Letar du efter något speciellt?

En Liten Fråga

Du är...?
 Tjej
 Kille
 Gay
 Ja
 Nej
 Din mamma
 Snygg

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards