Alla inlägg under september 2006

Av ♥ Estella B ♥ - 19 september 2006 12:38

Found myself todayI found myself and ran awaySomething pulled me backThe voice of reason I forgot I hadAll I know is just you´re not here to sayWhat you always used to sayBut it´s written in the sky tonightSo I won´t give upNo I won´t break downSooner than it seems life turns aroundAnd I will be strong Even if it all goes wrongWhen I´m standing in the dark I´ll still believeSomeone´s watching over meSeen that ray of lightAnd it´s shining on my destinyShining all the timeAnd I wont be afraidTo follow everywhere it´s taking meAll I know is yesterday is goneAnd right now I belongTook this moment to my dreamsSo I won´t give upNo I won´t break downSooner than it seems life turns aroundAnd I will be strong Even if it all goes wrongWhen I´m standing in the dark I´ll still believeSomeone´s watching over meIt doesn´t matter what people sayAnd it doesn´t matter how long it takesBelieve in yourself and you´ll fly highAnd it only matters how true you areBe true to yourself and follow your heart-v-

LoL

Av ♥ Estella B ♥ - 17 september 2006 12:35

Barnböcker du aldrig hittar i bokhandelnDu Är Annorlunda Och Det Är Inte Bra Pojken Som Dog När Han Åt Alla Sina Grönsaker Kossan Magda, Pappas Nya Fru Roliga Ord På Tre Bokstäver Som Man Kan Dela Med Sig Av Hammare, Skruvmejsel, Sax och Såg: En Gör-Det-Själv-Bok Barnens Guide Till Hur Man Liftar Karin Var Så Olydig Att Mamma Slutade Älska Henne Nicke Nyfiken Och Högspänningsledningen Tommy Och Annika Pippar Pippi Alla Katter Kommer Till Helvetet Pappa Stal Min Brandbil Den Lilla Skvallrande Morsgrisen Nu Får Det Vara Slut, Du Ska Adopteras Bort Farfar Får En Kista Den Magiska Världen Inuti Det Övergivna Kylskåpet Katten Gustaf Får Leukemi Främlingar Har Det Godaste Godiset Du Är En Olycka Saker Som Rika Personer Har, Och Som Du Aldrig Kommer Att få Gubben i Månen Är Egentligen Satan Se Katten Måns. Se Katten Måns Flyga. Dina Mardrömmar Är Verkliga Var Vill Du Begravas? Ägg, Toalettpapper Och Din Skola Gnällande, Sparkande och Gråtande: Så Får Du Som Du Vill Varför Herr Gaffel och Fru Väggkontakt Inte Kan Vara Vänner Ställen Som Mamma Och Pappa Gömmer Spännande Saker På Pappa Dricker För Att Du Gråter Ploff! Säger Hamstern … Och Etthundra Andra Roliga Spel I MikrovågsugnenKorten Gallerix refuserade"När vi var tillsammans sa du alltid att du kunde dö för mig. Nu när vi har gjort slut hoppas jag att du ska infria ditt löfte." "Grattis på bröllopsdagen! Synd bara att ingen gillar din fru..." "När jag ser tillbaka på de år jag tillbringat med dig frågar jag mig bara vad i helvete jag tänkte på?" "Om jag bara skulle få en enda julklapp, önskar jag att det vore din syster." "En dag hoppas jag att jag gifter mig, men inte med dig!" "Jag ville bara att du skulle veta att jag är ledsen för vad som hänt, särskilt som du överlevde." "Grattis på födelsedagen! Du ser bra ut för din ålder — nästan levande!" "Grattis till äktenskapet! Det är inte varje dag man förstör sitt liv..." "Jag har alltid velat vara rik, mäktig och respekterad. När jag ändå drömmer önskar jag att du inte var så himla ful..." "Glöm inte att Jesus älskar dig! Alla andra tycker nämligen att du är ett arsle..." "Det är underbart att fira jul med familjen. Tyvärr kommer det inte att ske eftersom jag tar barnen och flyttar till min syster, din vänsterprasslande djävel!" "Jag visste att du skulle rymma med min bäste vän. Därför får du hans koppel, vattenskål och tuggleksak också." "Vi har varit vänner länge nu, så det kanske är dags att lägga av..." "Jag har det så eländigt utan dig att det känns som om du vore här." "Om du behöver en vän... Köp en hund!" "Grattis till barnet! Fick du någonsin reda på vem fadern är?" "Du är en så god vän så att om vi var på ett sjunkande skepp och det bara fanns en flytväst kvar... skulle jag sakna dig jättemycket och tänka på dig ofta."

Av ♥ Estella B ♥ - 16 september 2006 12:34

Jag vet hur det känns när någon bryr sig. Jag vet hur det känns när någon ser mig. Jag vet hur det känns att ha någon att lita på. Jag vet hur det känns att vara glad och lycklig och så. Jag vet hur det känns att må lite sådär. Jag vet hur det känns när man inte riktigt vet vem man är. Jag vet hur det känns att gråta så att hela kroppen skakar. Jag vet hur det känns när det är för mycket man saknar. Jag vet hur det känns när man måste säga och göra allt rätt. Jag vet hur det känns när endel börjar kolla snett. Jag vet hur det känns att tvingas le när man helst vill gråta. Jag vet hur det känns att både bråka och förlåta. Jag vet hur det känns att vilja vara någon man inte är. Jag vet hur det känns när ingen märker att man är där. Jag vet hur det känns att fälla mer än en tår. Jag vet hur det känns när ingen ser hur man egentligen mår....Jag vet hur det känns att bli våldtagen o antstad. Jag vet hur det känns att bli utskrattad. Jag vet hur det känns att vara nerknarkad och vilsen.Jag vet hur det känns när man vill döda någon för att man är så ilsken. Jag vet hur det känns att vara så full så man inte ens kan stå. Jag vet hur det känns att vilja ha det livet man aldrig kan få. Jag vet hur det känns att sitta i fosterhem o tro att man aldrig mer kommer hem. Jag vet hur det känns att bli sviken av sin bästa vän. Jag vet hur det känns att bli slagen blå. Jag vet hur det känns att vara så sönder att man tror att man aldrig mer kommer kunna stå.

Av ♥ Estella B ♥ - 14 september 2006 12:33

Jag ska viska i ditt öra, tre små ord som du kanske inte ens vill höra. Kyssa din hals och dansa rnt med dig i en bekymmerslös vals. Skriva ditt namn med osynligt bläck i mitt ena knäveck. Smeka ditt fina hår och värma dina frusna tår mellan mina lår.Gå på skattjakt längs dina ben där gyllene strån lyser svagt i nattens sken. Just då är du det vackraste jag sett. Både ditt yttre och ditt sätt. När jag känner dig mot min rygg, då är jag sällsamt trygg. Det är något magiskt då du rör vid mig med dina händer och dina fingrar följer osynliga ränder.I dina mörka ögon ser jag ett ljus som jag inte sett där förut. Något mycket vackrare än tre små ord. Liv som spirar i mörk jord. Ditt enkla men komplicerade sätt förvirrar mig, det gör det svårt att lära känna dig. Och det skulle inte förvåna mig om du någon dag säger att jag inte alls känner dig. Men lära känna dig hinner jag nog allteftersom tiden går. Om jag får...Ser du några tårar på min kind som inte kommer av smärta, då är det bara kärlek som inte längre fick plats i mitt hjärta. Känslor som tagit form av små glittrande vattendroppar, som inte ens min starkaste vilja stoppar. Det spelar ingen roll att du inte kan säga att du älskar mig, för det jag får av dig.. Är den vackraste formen av kärlek någon har gett mig.

Av ♥ Estella B ♥ - 14 september 2006 12:31

Hej. Mitt namn är cancer. Stör jag? Ja, det gör jag nästan alltid, på någe sätt. Nästan i alla fall. Jag måste berätta..Jag kommer just från en gammal kvinna. Hon var mycket vacker och lugn, som om hon skulle ha väntat på mig. Hennes hem var stilla, hon hade till och med bäddat. Satt med händerna i knät när jag kom..och log. Man såg att hennes ögon hade sett va de behövde se. Hon hade en mycket mild blick. Och hennes händer, de var så spröda. Som vackert mejslade fågelvingar och hon rörde dom så försiktigt över kroppen när hon märkte att ja hade kommit. Som om hon ville hälsa på mig. Tala om att hon inte var rädd. Men de..de är ovanligt. Oftast så blir ni ju skräckslagna när jag kommer. Det är klart de. Ni blir ju plötsligt medvetna om den naturligaste saken i världen. Att livet är utmätt. Hela er tillvaro ställs plötsligt på spets, där den egentligen alltid borde vara. Ja menar, ni lever ju alla bara en tumör från döden trots allt. Och ändå så jagar ni genom livet som om ni var rädda att ni inte skulle hinna dö. Men de hinner ni,det lover jag. Men..hinner ni leva? Ni får förlåta mig men, ni verkar så vilsna ibland som om ni inte visste vad det är som ni saknar så förtvivlat. Tills jag knackar på. Då blir livet plötsligt väldigt viktigt. Varenda sekund ska tas till vara, ett andetag är ett himmelrike, varje soluppgång är unik och alla futtiga saker som varit så viktiga betyder plötsligt ingenting. Som om jag hade öppnat en dörr till livet. Varför har ni inte öppnat den själva? Ibland knackar ja på lite för tidigt,de vet ja. Men det borde ju vara en väckarklocka för er andra. Och ibland drar ja mig tillbaka självmant, och ger er en stund till. Och de glömmer ni aldrig. Egentligen skulle ja kanske sätta mig en stund hos er alla där ute. Bara för att se vad som händer. Jag skulle kanske göra er en tjänst. Vem vet.

D

Av ♥ Estella B ♥ - 13 september 2006 12:30

Du är helt otrolig. Helt underbar. Som ingen annan jag nånsin pratat med. Du får mig o skratta. Det känns som att du bryr dig. Du är speciell. Det betyder mycket för mig. Hoppas det fortsätter. Du gör mig glad. Det är dig jag sitter o väntar på varje dag. Det är dig jag längtar efter att få prata med. Du är nåt särskilt du.... D

Av ♥ Estella B ♥ - 11 september 2006 14:10

Slump?? World trade center1) New York City har 11 bokstäver2) Afghanistan har 11 bokstäver3) Ramsin Yuseb (Terroristen som planerade ödeläggelsen av Twin Towers 1993) har 11 bokstäver4) George W Bush har 11 bokstäver Detta kan hittills vara rena tillfälligheter, men det blir intressantarelängre ner i texten:1. New York är den 11 te staten2. Flygplan 11 hade 92 passagerare ( 9 + 2 = 11)3. Flygplan nummer 77 som också flög in i Twin Towers, hade 65 passagerare(6 + 5 =11)4. Tragedien skedde 11 september, eller också känt som 9/11 ( 9 + 1 + 1=11)5. Som du kanske känner till är "US emergency services" telefonnummer 911( 9 + 1 + 1=11) Fortsatt bara tillfälligheter? Läs vidare!1) Totalt antal offer på flygplanen som störtade var 254 ( 2 + 5 + 4 = 11)2) 11 september är den 254 dagen på året ( 2 + 5 + 4= 11)3) Bombningen i Madrid skedde 3.11.2004 ( 3 + 1 + 1 + 2 + 0 + 0 + 4 =11)4) Tragedien i Madrid skedde 911 dagar efter Twin Towers tragedien.Nu kommer något som är ännu märkligare: Det mest kända symbol från USA, efter Stars & Stripes, är örnen.Följande vers är tagen från Islams mest heliga bok, Koranen: "For it is written that a son of Arabia would awaken a fearsome Eagle. Thewrath of the Eagle would be felt throughout the lands of Allah and whilesome of the people trembled in despair still more rejoiced: For the wrath ofthe Eagle cleansed the lands of Allah and there was peace."Det var alltså vers nummer 9.11 i Koranen.Tror du fortfarande att det er en ren tillfällighet?Prova detta och se vaddu sedan tror och tycker:Öppna Microsoft Word och gör följande:1. Skriv med stora bokstäver: Q33 NY. Detta är numret på det förstaflygplanet som flög in i Twin Towers.2. Markera Q33 NY3. Ändra storleken till 484. Ändra typsnittet till WINDINGS (Evt. WINDINGS 1)SKRÄMMANDE! Eller? Detta är verkligen skumt!!!. Vad har ni för tankar kring detta?

Av ♥ Estella B ♥ - 4 september 2006 12:29

Life is really weird you know. You have to live it forward. But it only make sense when you look back on it. And even then you can´t be certain why you did what you did.You might be influenced by all kind of things, The weather,dreams,jeans, hormones or other people. The tricky part is working out who you were at the time. And I need to tell you that the more you analyse yourself the more you´re not there. Let me give you an example. Say you´re playing around in school and a window gets broken and you´re caught. Imagine your explain to a teacher what happened. Now you go home and tell your parents about it.You don´t talk to them the same way, do you? Later on, your best friends drops by and you give them version three, useing words you would´nt dare use infront of your parents or to a teacher. Each time you are a bit of a different person. So wich one is you? Infact,there is a whole loads of different persons inside you, like a collection of masks. You change your mask according to the situation you find yourself in. To know which person you really are is hard to figure out. Because the person that it´s hardest to be honest with, is yourself. And here is the spookie thing..Maybe, when you take all of the masks of..You´re no body. Its like getting online and you are talking to someone in france or something. You can tell them all kind of things about yourself that you would´nt tell anybody else. Because they can´t spred it around to anyone else. Infact,if you like you can make up that you´re the person you´d like to be instead of the person you are. That is´nt lying exactly.. more of a game of "lets pretend" ... Reality is like beauty and uglyness. It all depends on how you look at things, and how you look at things depends on the person you are. Who ever that might be.

Presentation


Estella. Kallas Ella. Eller Ellie.
22 år. Född och uppvuxen i Eskilstuna. Pappa från Jamaica. Mamma från Sverige.
Sambo & Förlovad.
Bloggen handlar om precis allt. Det finns nog inget att utesluta.
Enjoy.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Letar du efter något speciellt?

En Liten Fråga

Du är...?
 Tjej
 Kille
 Gay
 Ja
 Nej
 Din mamma
 Snygg

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2006 >>>

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards