Alla inlägg under mars 2007

Av ♥ Estella B ♥ - 7 mars 2007 17:41

20 år dårå.Inne o handla på bolaget, 6 flaskor vin.När jag kom till kassan såg kärringen där värsta sur ut. Det första hon sa var "har du leg. eller?"Så jag sa att "ja det har jag."Så visa jag de och så sa hon "jaha, det är idag det.. då får man väl gratulera"Värsta grinig..som att det är mitt fel att jag råkar fylla 20 o vill gå på bolaget.Man trodde nästan hon skulle säga att åldersgränsen där var höjd till typ 79 eller nåt.Tur för henne att de inte var så då :pJenny kom hit strax efter 12 idag.Satt här ett tag o sen åkte vi till mässan. Asså..skaffa mer parkeringsplatser där borta!!Vi åkte runt fan en kvart o leta.Sen kom vi iaf dit, gick o mötte syster o sen skulle vi leta upp var fan de höll hus.Inte de lättaste vill jag lova.Alla sa att de va i munktellarenan, så vi gick ju runt där o leta. Tillslut fråga jag i kiosken där inne, o hon som stod där gav oss en beskrivning, vilket vi kom fram till sen att den var åt heelt fel håll.Men vi hitta iaf, o då var de på munktell museet.. Asså.. dumt o säga de från början istället.Vi gick iaf runt där inne bland urgamla bilar o skit..Asså..vill fråga vad de där handlade om? Vad var de för jävla skit mässa egentligen?Dom hade fan ingen som helst beskrivning på vad alla företag gjorde. Är det meningen att man ska gå runt o fråga precis alla vafan dom sysslar med där dom jobbar?Nej! Dom kan väl för fan sätta upp skyltar där det står, då vet man ju om man är intresserad eller inte.Jenny gick iaf runt o samla på godis som dom bjöd på.. Och sen bestämde hon att hon inte skulle jobba där dom bjöd på äckligt godis :p Vilket var på typ alla ställen..hahah.Men iaf... vilken skit det var, världelöst..helt totalt ovärt säger jag bara.Vi spenderade väl typ en timme där.En hel timme av min födelsedag rakt ner i helvetet.Får väl leva med de då.Efter vi vart där så va de ju bolaget, o sen åkte vi en sväng till Jenny o sen drog vi ner på jobbet.Jag lämnade alla saker där, som jag ska ha till på fredag och efter de så åkte jag o Jenny ut till Tuna park.Gick runt där o kollade.Allt jag köpte var hårklämmor :pSen körde hon hem mig o sen dess har jag tvättat.Det är väl så min födelsedag har sett ut ungefär.Kan ju säga det att.. Jag tror födesledagar är dom dagar man får mest sms på hela året.Antalet sms jag fått idag är väl...Ah..är uppe i 17 än så länge... om man inte räknar med dom tidiga gratulationerna från förra veckan o framåt :pDet finaste var iaf från Daniel =)Sen fick jag en sång å.. Min kära mor ringde o sjöng runt 07 imorse. Tack för den.

Av ♥ Estella B ♥ - 6 mars 2007 22:17

Har kommit fram till att jag har jävligt kort stubin, vissa tillfällen. Mot vissa personer iaf..Som när man går o pratar med någon, o har berättat typ en lång historia.. så säger dom "Va?"Faan så sur jag blir..de kokar fan i mig. Så då antingen skriker jag om de jag precis berättat, eller så säger jag.. "Omeh..skitsamma för faan!!"Eller om man pratar i telefon med någon, o så tappar den mottagning o sen säger att man ska berätta om, för att dom inte hörde.Då blir jag fan tokig å.Helt sjukt..som att de lixom deras fel att mottagningen suger där dom är.Jaa..men de är ju iaf bra att jag vet mina brister :pSen kanske man ska fundera på o ändra dom..Nån gång..

Av ♥ Estella B ♥ - 6 mars 2007 20:37

Gick med lillsyster ut till tuna park ikväll.Skulle egentligen med Lisa, men de blev ett jäkla krångel på alla. Så de slutade iaf med att syster följde.Känns fan som att man blir hög av att shoppa.Så grymt kul =)Gick o letade efter ett linne, de skulle ju vara rosa. Men jag hittade inget perfekt.Tillslut tog jag de jag såg på Gina Tricot.Ett rosa med en liten rosett på. Så söt.Men de är inte lika kul o komma hem o pröva.Jag säger då de... Större tuttfack åt folket!!Eller så suger jag fettet ur mina.Köpte en liten rosa fisk å. Pelle döpte jag han till.Så sööt =) Hahah..jag är inte frisk. I know.Men jag ska försöka lära han simma...eller iaf flyta.So..wish me luck with my plastiga firre ;)Sen köpte jag en tiara å..Ella goes Prinsessa..eller nåt. Fin va den iaf.. Rosa pärlor o ett rosa hjärta som hängde.Allt ska va rosa..i min rosa lilla värld.Lugn..jag växer också upp en vacker dag.Köpte också nästan klart allt till festen.Har vinet kvar och salladen o de.Känner mig fan stressad. Känns som att jag inte kommer hinna med allt. Hela veckan är uppbokad. Och jag vill typ..bara lägga mig o sova.Bolaget står iaf först på "att göra listan" imorrn.Om man hoppar över det där "nödvändiga" skiten jag ska på.Men Grattis till lilla mig20 fucking år imorrn.Någon som trodde denna dagen skulle komma?Not me.

Av ♥ Estella B ♥ - 5 mars 2007 18:42

Går inte min tid åt till givande saker så säg.. :pFast de va ju kul o leka med pinnar ;)Har jag inte gjort ett fint hjärta?Det var typ vad jag gjorde den timmen vi var ute med ungarna. Tycker verkligen att jag tar denna praktiken seriöst..haha.Men..duktig är jag..iaf ibland :pPå onsdag ska ja på nåt grejs..Så hära.. Att de kommer massa olika företag till ett ställe, i detta fallet till Munktellarenan.Sen ska man väl gå där o typ..kolla efter nåt intressant..?Eller vafan vet jag..jag har ingen aning om vad jag ska dit o göra. Men det var iaf obligatorisk närvaro för de arbetslösa. Jag hatar ordet arbetslös..det låter jobbigt.Jag döper här med om ordet arbetslös till.."Orka jobba just nu"Jag ringde iaf syster o sa att hon skulle gå med mig dit =)Jag kan aldrig gå själv nånstans.. Inte ens på stan.Hon ville följa iaf. Tur för mig.Så ska jag vara där från 9.30 till 16.00Hahah..tror dom ja. Inte en chans att jag tänker..Säger inget till syster om tiderna, då lär hon strypa mig..

Av ♥ Estella B ♥ - 4 mars 2007 14:53

[Åke] Vafan.. Har du en egen fanclub eller??[Ella]Jaadu gubbe...Man börjar ju nästan undra...And so i've got my own fanclub..wanna join?Vakten på jobbet blir lite sur på mig har jag märkt, när killar försöker stöta på mig. Han blir liksom.. typ.. som att han äger mig. Vilket han ju inte gör..o jag ger han inte direkt några tecken på att jag ens vill ha han, han är ju typ gubbe. Jag säger ju ifrån, men han verkar inte vilja förstå.Ok, det kan vara bra ibland, att han liksom tar bort killarna om dom blir jobbiga.. men han behöver ju inte överdriva. Jag kan väl säga till själv om jag inte vill.Blev arg igår också, verkar alltid som jag blir det så fort jag kommer till jobbet.Jag tror inte folk förstår vad jag vill, ska man behöva förklara? haha.. Kanske.Ska man tro på vad folk säger när dom är på fyllan?Jag börjar undra.Man säger ju att, det man vill säga nykter, men som man inte vågar säga då..det kommer fram på fyllan.Som "En full mans ord är en nykter mans tankar"Jag börjar undra de ja. Jag tror inte på vad folk säger på fyllan, jag tar inte åt mig ett dugg.. Så varför förväntar jag mig då att folk ska tro på vad jag säger när jag är full?Fast..det jag säger på fyllan menar jag ju, men jag förstår om folk inte tror på en. För jag känner likadant.Och då kan ju inte jag begära nåt annat heller.

Av ♥ Estella B ♥ - 2 mars 2007 22:40

- Lita på mig, ok?* Lita på dig? Jag känner ju dig knappt..- Jag är din pappa.* Vaddå? I sex år.. När jag är 40 kan vi diskutera saken.

Av ♥ Estella B ♥ - 2 mars 2007 22:08

Dom frågade mig idag, om jag ville vikariera på dagiset den veckan dom har inskolning. Det blir ju bra..tjänar jag pengar på o vara där å :pDet går framåt.Sen det att jag ska ha hand om restaurangen nu när han åker, den 24:eKommer jobba typ.. 12-13 timmar på vardagar och sen 15-16 timmar på helgerna. Vilket betyder att jag inte kommer ha någon fritid alls!Hem o sova och sen upp och tillbaka till allt. Låter det lockande?Jag klagar lixom nu, och nu jobbar jag bara 6-7 timmar om dagen. Hur ska det sluta?Men har sagt att jag ställer upp, vilket jag håller eftersom att han måste komma iväg.Det kommer nog gå bra, jag får hjälp av andra så =)Men..det känns också som att de skulle kunna vara bra på någe sätt, för mig att ta hand om det där själv.Eftersom jag ändå vill öppna egen restaurang. Får jag ju känna på hur det känns också =)Ska sluta klaga på allt.. Allt går som det går.Sen om det är dåligt eller bra..smällarna får jag ta efter det har hänt.Har vart o handlat idag, till festen. Kan ju säga att jag överdrev en aning med godiset :p. Tror ingen jävel kommer käka upp de. Men.. äre fest så är de :pTror jag överdriver allt med shoppandet till partyt. haha..That's me.Det ska iaf bli en lyckad fest. Det är ju ändå min 20 års dag =) Känner mig gammal när jag säger att jag blir 20 :/Får fortsätta säga att jag är 19..eller varför inte 18.Folk blir chockade vilket som :p hahaKan slå till på 10 när jag ändå håller på ;)Så ska Lisa flytta ner till O-hamn i sommar å.Så..dags för mig o hitta en ny hemstad.Kan ju inte stanna här utan henne heller. Funkar inte alls.Så vars ska man då ta vägen?Ett problem är de ju. Jag känner mig bara hemma här.Men vill komma bort härifrån. Kan ju iaf pröva ett tag.Känns inte så värdigt o bo här, iaf precis här där jag bor,.. När en kille på andra sidan gatan om mig kom hit i förrgår o sa att hans granne som bodde under honom precis hade blivit nedslagen..o att de låg tänder o blod i trappan. Just då känner man ju att..detta kanske inte är bästa stället att bo på :pIof så visste jag ju om all skit som var i precis det här området, innan jag flytta hit. Och jag var till och med endel av skiten förr.Men, alla gör sina misstag.. Vissa gör flera.Flytta nästa?

Yes

Av ♥ Estella B ♥ - 1 mars 2007 18:48

Och idag har jag byggt en snögubbe..Riktigt sexig, eller vad säger ni? hahah :pKanske inte då.Det var iaf kul =) Tills ungarna tog sönder den.Då låg min gubbe där död..to bad.Typ alla ungar på dagis har magsjuka, så är inte så många som är där. Sitter o väntar på att jag ska få de också.. Men så kom ja på att..självklart kommer den att komma, och såklart kommer den komma till min födelsedag.Not expecting anything else...Det kommer ju bli såå kul..inte, men ja tänker fan inte sumpa festen för de.Blir jag magsjuk så ska ja fan iaf gå dit..sen skiter jag i om jag spyr ner varenda jävel där.Synd för er :p hahahIngen som kommer vilja komma då..bäst o inte säga nåt ;)So evilSå måste jag bara säga de att.. Jag HATAR juice med bitar i. Är det meningen att man ska tugga i sig den eller?Så är jag så dum o köper skiten också. Men måste säga de, i självförsvar.. att jag visste faktist inte att det var bitar i den.Jag blir så sur.. Äckligt ju!Får fan sitta o tugga en timme innan man kan svälja skiten.Aldrig igen Ella..

Presentation


Estella. Kallas Ella. Eller Ellie.
22 år. Född och uppvuxen i Eskilstuna. Pappa från Jamaica. Mamma från Sverige.
Sambo & Förlovad.
Bloggen handlar om precis allt. Det finns nog inget att utesluta.
Enjoy.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Letar du efter något speciellt?

En Liten Fråga

Du är...?
 Tjej
 Kille
 Gay
 Ja
 Nej
 Din mamma
 Snygg

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2007 >>>

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards