Alla inlägg den 13 mars 2008

Av ♥ Estella B ♥ - 13 mars 2008 20:49

Jonna kom förbi en sväng idag.
Vi skulle käka middag ihop, men jag var inte hungrig.
Hon tvinga i mig mat ändå, ingen idé att säga nej där inte ^^ Haha

Jag tvinga iaf henne att lyssna på ljudboken "Självkänsla Nu!" av Mia Törnblom, med mig.
Ni har säkert hört talas om den.

Det var mitt lilla projekt jag pratade om i ett tidigare inlägg ^^ Haha
Det jag alltså skulle göra idag, och av den anledningen -Inte umgås med någon.
Det sprack ju lite där, men de gör inget :)

Det tar lång tid, och jag har inte lyssnat klart på hela ljudboken än.
Men jag säger de...Läs, eller lyssna på den, för den är sjukt jävla bra.
Jag vill egentligen att alla mina vänner ska lyssna på den här cd'n jag har.
Hur bra självförtroende man än har, så är det inte det de handlar om.

Det är ju riktigt hårt att inse sanningen om sig själv, att inse hur jävla låg självkänsla jag har. För min är riktigt låg.
Men då vet jag ju också vad jag behöver jobba med, och jag vill göra de.
Jag vill försöka, för jag tror jag skulle må så mycket bättre då.

Av ♥ Estella B ♥ - 13 mars 2008 16:39

Kom in en tant i kiosken idag, en stammis nere på andra jobbet (restaurangen/krogen).
Hon började prata om chefen där, att han tydligen fått en propp i hjärnan då han var nere i sitt hemland och begravde sin pappa förra månaden. Det tog riktigt hårt på honom.
Varför har han inte sagt något?
Nu går han tydligen och får sprutor på sjukhuset, och jobbar inte alls lika mycket, han stänger alltså restaurangen tidigare på kvällara, och öppnar senare på dagarna.
Jag förstår däremot inte varför han går och jobbar överhuvudtaget, eftersom han mår så pass dåligt som han gör.

Jag jobbar ju egentligen inte kvar där nere på restaurangen/krogen, så jag har inte märkt att han är dålig, eftersom jag inte vart där sen han kom hem.
Men stammisen sa iaf att han var riktigt dålig.
Undrar om Jenny vet detta.
Det var därför han kom hem en vecka senare från hemlandet, för att han hade legat på sjukhus där i 6 dagar.

Stammisen sa också att en annan stammis vi har där, vi kallar honom för "Han med kragen", är försvunnen.
Han hade, för 2 veckor sen, ramlat utanför restaurangen och haft svårt att resa sig, antagligen hade han slagit i höften.
Han fick åka en taxi hem iaf, för han ville inte åka upp till sjukhuset pga att han hade druckit lite.
Senare hade det kommit en ambulans och svängt upp där, dom tror att den antagligen var till honom.
Och sen dess har ingen hört av han eller sett han.

Lite läskigt faktiskt.
Han var/är en "bra" man, eller vad man nu ska säga :p
Satt alltid och sällskapa mig då jag hade restaurangen själv för ett år sen.

Ja, så kan de alltså vara...Stammisar som kommer och upplyser en om kroglivet runt DT i Nyfors. Hahaha
Även fast jag inte är kvar, så kommer allt alltså att fortsätta gå runt i mitt liv.
Jag kommer aldrig bli av med de.

Det kanske är bra, roligt...Vad vet jag.
Skvaller är ju ganska intressant vissa gånger ^^

Av ♥ Estella B ♥ - 13 mars 2008 11:40

Måste iväg till jobbet nu ju.
Jag lånade en ny bok av Jonna igår, fortsättningen på "Gömda", alltså "Asyl" för dom som inte visste ^^
Så faktist så ser jag fram emot att gå och jobba, för en gångs skull.
Någon gång ska man väl göra de också ^^

Idag, efter jobbet så tänker jag inte göra nåt alls har jag kommit fram till.
Jag började med en grej igår kväll, som jag inte orkade avsluta då, så jag tänkte ta tag i de senare idag. Det är faktist väldigt viktigt!
Jag tänker inte berätta vad det är än, jag kommer skriva om de när jag är klar med de ^^

Haha...Jag är ju så jättehemlig av mig...Säkert ingen jävel som ens bryr sig om vad jag håller på med ^^

Well, You'll see

Presentation


Estella. Kallas Ella. Eller Ellie.
22 år. Född och uppvuxen i Eskilstuna. Pappa från Jamaica. Mamma från Sverige.
Sambo & Förlovad.
Bloggen handlar om precis allt. Det finns nog inget att utesluta.
Enjoy.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Letar du efter något speciellt?

En Liten Fråga

Du är...?
 Tjej
 Kille
 Gay
 Ja
 Nej
 Din mamma
 Snygg

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards