Alla inlägg den 14 oktober 2007

Av ♥ Estella B ♥ - 14 oktober 2007 22:55

Gick upp typ...astidigt lördag morgon.
Tror vi var framme i Åbo kl.07.30
För jävla tidigt asså...Orka.

Åkte in till Hämeelinna, den resan tog ju ett par timmar om man säger så.
Och kallt som fan var de också...jag tror fan att jag frös hela helgen.. till i måndags på hemvägen...då vart de för varmt istället :p
Näe, jag är aldrig nöjd xD

Kom fram till den där...ehm...där konferansen var, runt 11 tror jag.
Satt först och prata med en kille och hans fru, han förklarade på finska och Åke översatte till mig och Tesso så att vi också kunna fatta :p
Efter vi setat i restaurangen med dom ett tag, så gick vi upp till typ.. en jättestor aula.
Jag trodde ju inte att det skulle vara så där jävla stort, Ok att Åke sa att de skulle bli 600 pers där, men jag trodde att de var efteråt.

Vi fick fan gå upp på scen inför alla dom människorna också.
Fan så pinsamt asså.
Det kopplade ju inte direkt för mig att vi skulle upp där, förns vi väl kom ner (vi satt asså på en stor "balkong" över alla andra.)
De dom gjorde var typ..ett test eller vad man ska säga.
Dom sa att alla skulle ställa sig upp, och sen skulle man sätta sig var efter distans som man kom ifrån...nån som fick ihop de där?
Iaf, Jag, Tesso och Åke stod ju upp sist av alla, eftersom vi var..ah.. från Sverige :p
Så vi gick ner på scenen där som sagt, och så fick vi varsin present :p
Fint värre.

Måste dock säga att föreläsningen är nog de tråkigaste jag nånsin vart med om. Och det för att dom stod o pratade finska i typ.. 5 timmar.
Tror ni man hade kul då?
Jag höll på somna ett antal gånger, och Tesso hade tydligen somnat till ett flertal gånger :p Haha.

Efter de var klart så gick alla ut.
Drack champagne och minglade runt, allmänt trevligt sådär :p
Sen var de fyrverkerier. Satan så fint de var... dom lär ju fan inte lagt ut lite pengar på de asså.
Värsta eventet.

Grymt kul upplevelse måste jag ändå säga. Även om man inte fattade allt för mycket, men... de löste ju sig iaf =)


När vi var klara där så åkte vi och leta upp Hotellet... de gick rätt snabbt, för de låg nära.
Gick upp och kolla lite i rummen, och lämnade våra saker.
Jag fick dela rum med Tesso, och Åke fick sova ensam.. Höhö xD

Åkte ut och leta upp restaurang efter de.
Tror nog aldrig jag åkt så mycket bil som denna helg asså xD
Hittade iaf Steak House, så vi slog till på de.

Efter vi käkat så kolla vi runt en vända på stan, och sen hitta vi en liten krog där vi satte oss och tog en öl...eller jag tog en öl iaf..
Tesso drack nå annat :p

Åkte sen tillbaka till Hotellet och tog en till öl där.
Sen blev de sängen.

Lång dag må jag säga att de blev xD
Mycket trevlig dag de å!

Av ♥ Estella B ♥ - 14 oktober 2007 22:53

Åkte från jobbet vid 16 tiden i fredags, och var väl vid hamnen strax innan kl.18
Båten gick kl.19.15 Det blev Silja Festival.
Första gången jag åkte med den =)

Vi intog ju buffen direkt :p Alla var ashungriga... men jag fick ju inte i mig allt för mycket ändå.
De blidde mer vin och öl för min del xD
Men buffen är ju för gudomlig!
Jag säger då de...tänk att få sån mat varje dag :p

Efter vi käkat så gick vi o kolla på nån trubadur.
Duktig som fan var han å...
Älska trubadurer!
Sen blev de till att kolla på olika dansare.
Måste alla vara så duktiga?
Jag måste hitta en hobby!

Tror inte de blev så mycket mer den kvällen.
Inte allt för hårt party, ett par öl sådär... Lagom och fint :p

Blev säng rätt tidigt eftersom vi skulle upp tidigt på lördag morgon.

Trevligt sällskap var de iaf =)

Btw, har ingen bild på båten vi åkte med, så de fick bli Cinderella istället xD

Presentation


Estella. Kallas Ella. Eller Ellie.
22 år. Född och uppvuxen i Eskilstuna. Pappa från Jamaica. Mamma från Sverige.
Sambo & Förlovad.
Bloggen handlar om precis allt. Det finns nog inget att utesluta.
Enjoy.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Letar du efter något speciellt?

En Liten Fråga

Du är...?
 Tjej
 Kille
 Gay
 Ja
 Nej
 Din mamma
 Snygg

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards