Alla inlägg den 25 februari 2008

Av ♥ Estella B ♥ - 25 februari 2008 18:56

Kollade på bolibompa nyss....Yes I know, but that's me ^^
Kom iaf ett program om KejsarPingviner.
Gud så  spännande de var, kunde ju inte släppa blicken från tv'n.

Att djur tänker, och har....vad heter de...ååh, de står helt stilla..
RUTINER!! Där kom de.
Honan lägger ett ägg, som hon sen lämnar över till hanen som ruvar det.
Sen går honan iväg och käkar i 2 månader, i väntan på att ägget ska kläckas, och sen kommer hon tillbaka och tar över ungen, och hanen går och käkar.
Haha, så komiskt.
Plus att, en månad av de att honan är borta så är de konstant natt där i Antarktis. Enda ljuset är sydskenet.
Och alla hanar håller värmen genom att stå i en stor klunga allihop, och då och då byta platser så dom längst ut kommer in till mitten till värmen.

När ungen sen är så stor att den inte behöver värme från sina föräldrar, så samlas Alla ungarna i stora klungor, och värmer varandra. Som ett litet dagis mitt där ute ^^
Det krävs bara några vuxna pingviner att hålla koll på ungarna på "dagiset", så resten av ungarnas föräldrar går och hämtar mat, eller åker på magen och hämtar, eftersom de tar så lång tid för dom att gå ^^

Hur gulligt är inte de då ^^

Känns som de va lite svårt att få en bra text av de hela, hoppas ni förstår ändå :p

Av ♥ Estella B ♥ - 25 februari 2008 13:07

Min kära mor kom på besök nyss.
Hon hade vart i Hällby, och då passa hon på att hoppa av bussen utanför mig.
Så de blidde kaffe och bullar =)  Inte kaffe för mig då, men för henne.
Sen gick vi till Kiosken, så fick hon köpa cigg och cola åt mig.
Jag orkar inte gå till Statoil, och dom tar ju inte kort i kiosken, tur att man har en underbar mamma då ^^

Hemma från jobbet idag å, Jag känner mig inte så pigg, börjar kännas i halsen och huvet. Såå...Jag läre bli sjuk.
Det kan vi ju tacka Jonna för, de är den lilla apan som smittat mig.
Man ska inte önska att man blir smittad, bara så ni vet ^^

Jag får väl gosa ner mig i soffan och dricka varm oboy :p
Alltid lika mysigt.

Av ♥ Estella B ♥ - 25 februari 2008 00:18

Någon som följer de?
Jag kan ju inte släppa hur gulliga och roliga dom är. Helt underbara.
Man blir så sjukt glad av att se på dom.
Det är bra dom där dagarna då man känner sig lite nere =)
Synd att de bara går en gång i veckan.

"Du måste ju raka dig, du ser förjävlig ut!"



You gotta make your own kind of music
sing your own special song
Make your own kind of music, even if nobody else sings along.

Presentation


Estella. Kallas Ella. Eller Ellie.
22 år. Född och uppvuxen i Eskilstuna. Pappa från Jamaica. Mamma från Sverige.
Sambo & Förlovad.
Bloggen handlar om precis allt. Det finns nog inget att utesluta.
Enjoy.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Letar du efter något speciellt?

En Liten Fråga

Du är...?
 Tjej
 Kille
 Gay
 Ja
 Nej
 Din mamma
 Snygg

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards