Alla inlägg under juli 2009

Av ♥ Estella B ♥ - 4 juli 2009 12:34

Det blir dubbeljobb idag. Trevligt liksom.
Lovade Jonna att hjälpa till på hennes jobb, dom hade ingen som kunna jobba så då fick lilla jag hoppa in som servitris.
Kan bli lagom spännande känner jag.



Det där med att jag måste lyckas hålla i 2 tallrikar samtidigt och lägga upp mat på dom, det blir ju en utmaning. Med tanke på att jag inte gjort nåt sådant sen högstadiet så kan de bli ganska spännande! ^^


Jobbar hos Jonna från kl.14.30 och troligtvis blir vi klara vid kl.19.30, då är de bara att knalla vidare till nästa jobb eftersom jag börjar där runt kl.20 och jobbar till kl.01, och sen städning på det förstås.
Så ingen fritid idag med andra ord.



Det blir nog bra ändå, inte som att jag hade andra planer direkt :)


Av ♥ Estella B ♥ - 3 juli 2009 14:55

Gick till Jonnas jobb för att luncha med henne idag.
Hon jobbar ju som kock/kallskänka på Restaurang Nordstiernan, och jag har lovat henne hur länge som helst att jag ska komma dit och äta.



Robin och jag gick dit runt halv 1 och sen satte vi oss och väntade på att Jonna skulle ta lunch. Det tog typ en halvtimme, dom hade tydligen sjukt mycket att göra idag.


Oxjärpar med råstekt potatis och skysås blev det. Jävlar vad gott det var, det hade kvinnan gjort bra! ^^


Tog en liten rök efter maten, och sen gick jag och Robin hemåt.
Nu är jag så jävla död så jag skulle kunna sova i typ 1 år.
Ska lägga mig i sängen och kolla på "Harper's Island", sjukt bra serie!
Har iof bara sett första avsnittet än så länge, men det började jävligt bra iaf ^^



Av ♥ Estella B ♥ - 3 juli 2009 14:20

Meeen, God Bakisdag bloggen! Idag är jag hemskt sliten ska jag tala om.
Robin fick för sig att han ville gå till "Bishops Arms" igår kväll. Just då lät det som en jättebra idé, så vi gick ner till stan och mötte upp Adam strax innan 21, och sen gick vi och satte oss på Bishops.



Fick också för oss att släpa ner min lilla mamma på stan, så jag ringde henne och det var tydligen en jättebra idé enligt henne också. Hon tog bussen ner direkt.


Vi skulle ta EN öl, det var det som var meningen från början. Så blev det dock inte.
Vi satt kvar och prövade massa ölsorter tills dom stängde kl.01



Det räckte inte med den rundan. Vi hamnade på Centro efter det. Satt där tills dom stängde kl.02
Då var det nog, det fanns ju inget annat öppet.



Mamma tog taxi hem, och Robin fick för sig att han ville vina lite hemma.
Adam hänge på oss hem.
Jag hällde upp 3 glas vin, gjorde massor med varma mackor, vi satte oss på ballen och åt upp mackorna. Vinet rörde ingen. Tror det fick räcka med de vi redan fått i oss.



Sängen blev det sen. Nån tusenlapp fattigare och ett illamående från helvetet.
Jag somnade inte så gott, men kul så in i helvete hade vi det, och de är väl det som räknas!



Spontansupa is the shit!


Av ♥ Estella B ♥ - 2 juli 2009 19:09

Min pojkvän är bäst i hela vääärlden ^^
Han köpte kläder till mig, bara sådär.
Han sa att det var för att han älskar mig, jag väljer att tro på det xD



Rosa klänning, svart tunika och grå tunika. Ja, ni ser ju på bilderna :)
Dock så var den rosa klänningen lite för liten vid brösten, det är inte lätt att hitta nånting som sitter bra med min kupa kan jag ju tillägga.
Den svarta tunikan passade inte heller,  så det får bli tillbakaskickat och bytt.

Den gråa satt ju ganska perfekt, så den får jag behålla iaf ^^


Men visst var det fint? :)
Bubbelroom är liksom bäst! <3



Av ♥ Estella B ♥ - 2 juli 2009 17:48

Jag fick för mig att baka idag. Brownies. Mitt i allt insåg jag att det kanske inte var det smartaste jag bestämt mig för att göra.
Solen bränner och det är kokhett, att ställa sig vid spisen på det var inget jag direkt rekommenderar.



Min bror och Jim kom på besök också, lagom till kakan var klar, så det blev fika. Perfekt.
Vi började kolla på filmen "baksmällan" också, och sen kom Robin hem.
Satt och sociala lite och sen drog bror och Jim hem igen.


Trevligt med lite sällskap en torsdag som denna ^^
Det är ju inte allt för ofta lillebror kikar förbi :)


Av ♥ Estella B ♥ - 2 juli 2009 13:01

Gick in till Ronja och skulle ta en sista cigg igår natt, så började vi kolla på filmer hon spelat in med sin mobil, filmer från Valborgs efterfest när vi satt inne hos oss allihop och var lagom tankade ^^


Jag blev sugen på vin då och kom på att jag hade några flaskor och en box hemma.
Ronja var på hon med.



Vi tog en liten vin-natt ^^
Började strax innan 00 och avslutade natten runt 03.



Hur mysigt och spontant som helst!
Vi satt och snackade killar, haha!
Hon hämtade till och med sin gamla dagbok från när hon var liten som vi satt och gick igenom, fan vad vi garvade! ^^
Så sjukt kul!



Det är sånt här sommarnätter handlar om. Man ska sitta ute och njuta.
Helst skulle jag sitta ute varenda sommarnatt och bara njuta av värmen och ljuset <3

Ååh, älskade sommar! Måste den ta slut så fort?!


Av ♥ Estella B ♥ - 1 juli 2009 12:34

Hääär är shoppingen jag gjorde till Robin igår.
Lite sent kanske, eftersom att jag sa att ni skulle få bilder igår, men min kamera ville inte då :)



Anyway...
Randig skjorta och en lila piké. Kändes som att lila var den enda färgen han Inte hade på piké tröjor ^^



Världens coolaste kallingar också! Jag var ju liksom tvungen att köpa dom!
Så sjukt jävla grymma! Dom verkligen lyyyser <3


(Och allting är från H&M)


Nu ska jag släpa med mig laptopen ut på ballen och kolla på gårdagens avsnitt av "Allsång På Skansen" på webben.
Missade det på tv igår, tro det eller ej. Usch vad hemskt av mig!




























Presentation


Estella. Kallas Ella. Eller Ellie.
22 år. Född och uppvuxen i Eskilstuna. Pappa från Jamaica. Mamma från Sverige.
Sambo & Förlovad.
Bloggen handlar om precis allt. Det finns nog inget att utesluta.
Enjoy.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Letar du efter något speciellt?

En Liten Fråga

Du är...?
 Tjej
 Kille
 Gay
 Ja
 Nej
 Din mamma
 Snygg

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards