Alla inlägg den 8 april 2008

Av ♥ Estella B ♥ - 8 april 2008 23:00

Finns inte ett jävla skit att göra.
Ibland är de extremt jobbigt att vara nattmänniska.

Jag har setat och spelat "Super Mario World" ett jävla bra tag nu, och kommit till sista bossen as always

(och som jag fortfarande inte klarar av för övrigt)
Så nu raderar jag banorna och börjar om helt från början igen.
Men vem orkar sitta och göra så i all evighet då? Det är ju ett jävla projket, och det blir inte roligare ju fler gånger man spelar de kan jag ju tala om för er ^^

Imorrn ska jag leka med Robin, lite för ovanlighetens skull?
Nej, det är de nog inte...Vi har setts rätt mycket dom senaste veckorna.
Ingen jag ångrar alltså, även om de lät som de ^^
Tvärtom. Det är kul, och rätt spännande.

Av ♥ Estella B ♥ - 8 april 2008 20:23

Jonna och jag bestämde ju igår att vi skulle laga korvsoppa till middag idag, men när jag tänkte dra tummen ur arslet och dra iväg och handla så var jag inte sugen på korvsoppa längre. (Sugit värre, jag ville ju laga de.)
Så jag väntade tills Jonna slutade för att planera in en ny middag ^^

Man kan tro att vi är ute och storhandlar då vi handlar saker till en måltid, jag förstår inte hur vi kan lyckas fylla upp korgen så extremt mycket. Haha.
Det blev iaf köttfärssås på menyn idag, det var lagom länge sen, och Jonna är ju inte den som tackar nej till min köttfärssås. Den blev dock inte lika god idag som den brukar bli.
Have I lost my touch maybe? :p

Efter vi käkat så var de ju bolibompa för min del, samma som igår xD Haha
Det är bra skit de!

Jonna drog hem för ett tag sen, och jag sitter och funderar på vad morgondagens middag ska få lov att bli.
Vi börjar gå in i den där perioden då vi lunchar/käkar middag ihop varje dag, känns de som, lite så som de var i somras då hon hade semester.
Trevligt värre =)

Imorrn blir de Rekryteringsmässan vid Munktell, ska dit med Jonna då hon slutat, och kanske möta Robin där om han är kvar.
Fun Fun

Av ♥ Estella B ♥ - 8 april 2008 13:09

1 - Hur länge har du bloggat?
Sen Juni 2006

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Tror inte jag hade läst så många andra bloggar innan jag själv började, så jag hade nog ingen större uppfattning om vad de var.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Har inte förälskat mig i någons blogg direkt

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Jag var nog väldigt känslig på den tiden, och de mesta handlade om mina känslor för mitt ex, och hur sårad jag var.
Some deep shit xD

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Det är nog mellan 5-10 stycken bara.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t.ex. modebloggar, politiska bloggar)?
Det är bara dagboksbloggar, dom är mest intressanta enligt mig.

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Hm...Måste tänka

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Hon är väl inte så lik mig just nu (känner henne inte så bra än), men då jag var i samma ålder som henne så hade jag samma tankar, och kände nog rätt likadant som hon gör nu.
http://eveliina.bloggagratis.se/

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
De flesta tycker att det är bra, speciellt eftersom jag är dålig på att höra av mig och uppdatera folk om vad som händer i mitt lilla liv, då kan dom kolla min blogg istället. ^^

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det tror jag nog att dom gör, har inte hört nåt annat iaf

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg,
eller tänjs den gränsen hela tiden?

Jo det har jag, men den tänjs nog också mer och mer med tiden

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Just nu har jag valt att utesluta mitt kärleksliv, och det är för att vissa psykfall har fått för sig massa konstiga saker.
Men jag kanske får lust att börja uppdatera om det igen, så snart jag känner att jag kan.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Ingen alls. Varför skulle jag söka bekräftelse genom min blogg?

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Inte direkt, man bygger väl mer upp en bild av henne/honom och skapar sig en egen uppfattning genom de. Men man kan nog inte lära känna en person genom en blogg

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Det kan det säkert vara, vissa har ju gått ner sig helt i sin eller andras bloggar.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Näe, det har nog aldrig hänt.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Näe, inte alls

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Verkar lite som att folk känner att dom nästan kan skriva vad som helst, och att dom vågar säga saker i bloggen som dom inte vågar säga dirket till personen i fråga.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?

Vem vet.
Och mitt bloggande lär väl ha förändrats i sånt fall, eftersom jag räknar med att mitt liv kommer att ha förändrats till då

21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur,
eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

Det kan de nog ha, eftersom att det har blivit väldigt stort och lite väl uppblåst i tv/tidningar etc.
Människor påverkar nog varandra också..

22. Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Ganska mycket, eftersom vissa saker bara känns så mycket lättare efter man skrivit ner dom någonstans, samtidigt som min blogg kanske är helt ovärd för andra, så är den inte det för mig, och det är för min egen skull som jag bloggar.

Av ♥ Estella B ♥ - 8 april 2008 00:35

Nu börjar jag asså sakna min lilla partypingla, och det är för att sommaren är på G.
Den enda jag kan festa riktigt kungligt med.
Den enda som jag alltid har kul på krogen med, vart vi än är.
Den enda som kan dricka alkohol som jag.
Den som är en riktig Partyslyna, så som jag själv.
Då menar jag alltså...*Trumvirvel*
.
.
.
.
.
LISA

Ta inte illa upp nu, er jag festar med nu för tiden...Jag har ju sjukt kul med er med.
Men Lisa är ju ändå.... precis likadan som jag.

Presentation


Estella. Kallas Ella. Eller Ellie.
22 år. Född och uppvuxen i Eskilstuna. Pappa från Jamaica. Mamma från Sverige.
Sambo & Förlovad.
Bloggen handlar om precis allt. Det finns nog inget att utesluta.
Enjoy.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Letar du efter något speciellt?

En Liten Fråga

Du är...?
 Tjej
 Kille
 Gay
 Ja
 Nej
 Din mamma
 Snygg

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards