Alla inlägg den 24 mars 2009

Av ♥ Estella B ♥ - 24 mars 2009 16:25

Det bästa med att börja plugga? -Man får shoppa skolprylar :D


Jag tänkte först vara lite Wild and Crazy och köpa bara rosa saker. Men så kom jag på att jag vill ju inte verka utvecklingsstörd när folk träffar mig första gången.


Att komma med lysrosa kollegieblock, mapp, almanacka, post-it's och penna kan ses som lite barnsligt i vissa fall. Det är ju bara att inse att jag faktiskt inte är med i Legally Blond.
Jag vill ju verka stor och duktig för en gångs skull.


Så jag handlade alla grejor på Hemköp istället. Liter tråkigare, Lite billigare.


Nu ska jag åka hem till min lägenhet, springa upp på vinden där och rota fram mina skolböcker sen jag gick på Komvux 2006.

Av ♥ Estella B ♥ - 24 mars 2009 10:41

TV4 ringde mig nyss.coolt det låter, hahaha ^^
Dom hade hittat min blogg och ville ställa några frågor. Inte om min blogg utan dom hade läst att jag gick på KFG.


Dom ville kolla om det var ett bra ställe. Tydligen så finns det endel kritik mot KFG.
Med all rätt kanske? Jag vet inte.


Jag sa att jag tyckte det var ett bra ställe. För er som inte vet vad de är så är det en Jobbsökarkurs genom arbetsförmedlingen.


Jag gick där i 6 månader och jag fick lära mig massor med nya saker.
Mina CV'n och personliga brev skulle ju aldrig vara så bra om jag inte gått där och lärt mig hur man ska sticka ut från mängden.


Jag ser det som en bra grej bara, den kursen. Dom var till riktigt stor hjälp faktiskt.
Så en ros till personalen på KFG i Eskilstuna.
Jag tyckte det var värt att gå där.

Av ♥ Estella B ♥ - 24 mars 2009 10:20

Jag har bestämt mig nu.
Jag tar ett studielån och börjar plugga upp mina ämnen!


Jag sökte in till Komvux förra månaden, och jag kom in.
Jag ska läsa på deldistans. Matte A, Svenska A och Engelska A. Alla kurser jag inte gjorde i gymnasiet med andra ord.


Jag börjar imorrn! Känns ju hur spännande som helst. Det var ju sjukt länge sen jag pluggade. Pluggade på riktigt alltså.


Dom här 3 kurserna ska vara klara till i Juli, så jag lär sitta med näsan i böckerna dom kommande 4 månaderna.
How exiting.


Nu måste jag ju ner på stan och shoppa skol-tillbehör! xD

Presentation


Estella. Kallas Ella. Eller Ellie.
22 år. Född och uppvuxen i Eskilstuna. Pappa från Jamaica. Mamma från Sverige.
Sambo & Förlovad.
Bloggen handlar om precis allt. Det finns nog inget att utesluta.
Enjoy.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Letar du efter något speciellt?

En Liten Fråga

Du är...?
 Tjej
 Kille
 Gay
 Ja
 Nej
 Din mamma
 Snygg

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards