Alla inlägg den 25 mars 2009

Av ♥ Estella B ♥ - 25 mars 2009 20:09

Gulliga Glamormamman gav mig denna idag :)
Man blir så sjukt glad av sånt här. Det kan ju göra en pissig dag riktigt bra.
Inte för att min dag vart pissig, men den kunna vart ^^
Tack säger vi till henne :)


Jag ger den vidare till Företagerskan. För att hon är en underbar liten varelse helt enkelt :)

Av ♥ Estella B ♥ - 25 mars 2009 18:33

Så var Engelskan fixad. Vi behöver inte gå på lektionerna en gång i veckan tydligen. Vi behöver bara mejla läraren minst var tredje vecka och säga att vi fortfarande pluggar.


Läraren gick igenom allt vi skulle göra dom kommande veckorna. Vi fick ett schema på vilka kapitel vi ska läsa varje vecka, när vi har uppsats och när bokrecensionen ska vara klar.


När vi var klara gick jag ner på stan och köpte facit till Engelskaboken, och en liten grammatikbok. Det var inget måste, men läraren föreslog att vi skulle köpa den bara för att få bättre koll på saker.
Grammatik är ju aldrig fel att kunna, och eftersom jag inte pluggat engelska på ett par år så kändes de som en bra grej.


Jag har 6 veckor på mig att plugga inför nationella provet. Kommer det gå? :S
Jag har inte pluggat på så länge så jag minns ju inte ens hur man gör.
Det löser sig.


Nu ska jag ta mina vindruvor och sätta mig och kolla sista säsongen av "Gilmore Girls".
Kanske inte hela säsongen, men några avsnitt iaf ^^

Av ♥ Estella B ♥ - 25 mars 2009 12:13

Nu är det bara 3 timmar kvar, sen börjar min första lektion.
How fun!


Jag är fan taggad på det här nu. Konstigt med tanke på att jag aldrig vart en "Plugg-tjej"
Det kommer nog gå fint! ^^


Första lektionen är Engelska. Från kl.15-17, och sen slutar jag.
Imorrn är det Matte samma tid, och sen är jag ledig till på måndag då jag har Svenska.


Eftersom jag kommer läsa på deldistans så kommer jag ju inte vara i skolan alla dagar i veckan. Skönt det, då kommer jag nog inte tröttna lika fort ^^


Nu ska jag ta på mig ett ansikte.
Hörs sen!


Presentation


Estella. Kallas Ella. Eller Ellie.
22 år. Född och uppvuxen i Eskilstuna. Pappa från Jamaica. Mamma från Sverige.
Sambo & Förlovad.
Bloggen handlar om precis allt. Det finns nog inget att utesluta.
Enjoy.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Letar du efter något speciellt?

En Liten Fråga

Du är...?
 Tjej
 Kille
 Gay
 Ja
 Nej
 Din mamma
 Snygg

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards