Alla inlägg under april 2008

Av ♥ Estella B ♥ - 14 april 2008 13:19

Såja, städningen är avklarad. Duktigt av mig va? ^^
Det tog inte så lång tid som jag trodde de skulle göra, ibland är de ändå bra att man alltid går och småstädar :p
Nu blir de en dusch, sen måste jag ju packa, vilket jag totalt glömt bort att göra.
Och det är någonting jag kommer glömma att ta med då, eftersom jag alltid lyckas glömma saker när jag stresspackar.
Känns inte som att min tid riktigt räcker till idag. Jag vill ha fler timmar på mig. Nån som vill dela med sig av sin tid?

Jag har också kommit fram till att jag har ca 9 veckors lön att plocka ut.
så f.d chefen har en skuld till mig på lite drygt 13.000
När tänkte han ge mig dom då?!
Jävla skit att jag aldrig kan få ha en normalt funtad människa till chef. Alltid är det nåt fel, och de drabbar ju mig en aning.
Tror han inte att jag behöver överleva eller? *gaah*


Nej, ingen idé att sitta och göra sig arg över det här. Det kommer väl lösa sig.
Får man iaf hoppas....

Robin kommer om typ 2 timmar :)
Ah, så de kanske är bäst att jag sätter lite fart ^^

Av ♥ Estella B ♥ - 14 april 2008 01:52

Tänkte dra tummen ur arslet och gå o sova.
Känns som att de är en behövande del i mitt lilla liv (Eller allas liv kanske :p), även om jag tycker att sova är överskattat... man slösar ju bort så många timmar då, som man kan göra roligare och kanske vettigare saker på ^^
Det är ju synd att kroppen ska vara inställd på att bli trött efter typ 12 timmars vakenhet (Är det ens ett ord? "Vakenhet", känns inte som de, men de lät passande ^^)

Imorrn tänkte jag ta tag i städningen, det lär väl vara nödvändigt eftersom jag åker sen.
Och det är ju allt bra skönt att komma hem till en städad lägenhet, right?
Det är bara det där med min lathet och orken. Mahaha.
Näe men, ni ska nog se att jag klarar av den lilla saken också.
Ibland är de väl ändå skönt att man inte har så överdivet stor lägenhet.
Tänk sen då man har ett hus och ungar som stökar ner. Den tiden, den sorgen -Eller nåt i den stilen iaf ^^

Robin kommer hit imorrn efter han slutat jobba. Ett hejdå ska de bli.
Hur nära har vi kommit varann är då frågan.
Så nära att de kommer behövas en stämpel på beroendeframkallning?

Av ♥ Estella B ♥ - 14 april 2008 01:15

Tell me how I’m supposed to breathe with no air?

If I should die before I wake
It's cause you took my breath away
Losing you is like living in a world with no air

I’m here alone, didn’t wanna leave
My heart won’t move, it’s incomplete
Wish there was a way that I can make you understand

But how
Do you expect me to live alone with just me?
Cause my world revolves around you
It’s so hard for me to breathe

Tell me how I’m supposed to breathe with no air?
Can’t live, can’t breathe with no air
That’s how I feel whenever you ain’t there
There’s no air, no air
Got me out here in the water so deep
Tell me how you gon be without me?
If you ain’t here, I just can’t breathe
There’s no air, no air


I walked, I ran, I jumped, I flew,
Right off the ground to flow to you
There’s no gravity to hold me down, for real

But somehow I’m still alive inside
You took my breath but I survived
I don’t know how but I don’t even care

So how do you expect me, to live alone with just me?
Cause my world revolves around you
It’s so hard for me to breathe

Tell me how I’m supposed to breathe with no air?
Can’t live, can’t breathe with no air
That’s how I feel whenever you ain’t there
There’s no air, no air
Got me out here in the water so deep
Tell me how you gon be without me?
If you ain’t here I just can’t breathe
There’s no air, no air

Av ♥ Estella B ♥ - 14 april 2008 00:57

Passat på att gulla med min älskling till katt typ sen jag kom hem.
Hon är kelsjuk som få, och jag vet varför nu. Jag kom fram till de idag att....Jag har vart hemma 5(!)dagar denna månaden.
Det är ju lagom synd om min katt nu asså, hon har fått vara ensam alldeles för mycket.
Jag får så dåligt samvete :(
Och inte är det över än heller...

...Imorgon (eller mja, senare idag blir de ju iof) åker jag iväg till Kungsör igen.
Alltså ska hon få vara ensam i ett par dagar till. Jag kommer väl antagligen hem på onsdag kväll, eller på torsdagen.

Det är inte så att jag överger henne totalt utan mat och vatten.
Min kära mot kommer ju hit och matar henne och så, de är dock den sämsta lösningen jag har, eftersom mamma är allergisk och kan inte vara här en allt för lång stund, och hon kan heller inte kela med katten.

Jag börjar fundera på om det kommer att bli nödvändigt att ge bort kisse.
Nu när sommaren kommer och allt, och eftersom de är mig de handlar om -Jag är ju knappt hemma under somrarna.
Det sista jag vill är att ge bort henne, men de är ju för hennes skull.
Jag vill ju inte att hon ska må dåligt.

Det här kommer bli ett svårt beslut, och jag hoppas att de slutar med att jag har henne kvar.

Min älskling ju :(

Av ♥ Estella B ♥ - 13 april 2008 00:47

Jonna ringde mig ett par gånger inatt, hon vägrade tydligen förstå att jag faktist sov.
Bara för att hon var full klockan 5 på morgonen, betyder inte de att alla andra också är de ^^ Haha

Hon lyckades iaf få upp mig ur sängen vid 11.30 (tror jag de var)
Robin och jag gick iaf upp då.

Robin vart lite sur igår kväll, vilket gjorde att jag knappt kunna sova pga dåligt samvete.
Jag tänker inte ta upp vad vi "bråkade" om, de är inget alla har med att göra, så öppen tänker jag inte vara ^^
Det slutade iaf bra :)

Jonna ville att jag skulle med henne till jobbet och sällskapa medans hon städade undan efter deras personalfest igår.
Så jag gick och mötte henne. Har typ ingen aning om vad klockan var då, men runt 16 tror jag nog.

Jag gick iaf och mötte henne vid statoil, och sen gick vi och städade undan där.
Efter de så gick vi ner på stan, till Hemköp. Hon skulle köpa sallad till hennes jobb.
Och efter de så gick vi och käkade på kvällskröken. Pizza för min del, och de var inte den bästa pizzan jag sett om man säger så.
Sjukt vattnig(?)

Efter vi käkat så gick vi till statoil, och sen gick jag hem.
Sen har jag inte gjort allt för mycket.
Lagom slapp helg då. Har inte hänt nåt alls liksom. Tur att jag haft sällskap i min sitta-och-slita-på-arslet helg. Haha
Annars kunna det blivit grymt mobbat ^^

Av ♥ Estella B ♥ - 13 april 2008 00:36

Åkte ju till Robin i fredags, sen råka jag bli kvar där hela helgen ^^

Har typ kollat på tv/film bara. Det är grymt skönt ibland faktist, speciellt när folk är tysta igenom en hel film ;) Haha
Känns som de vart folk hos Robin hela helgen, inte för att de gör mig nåt, det är bara kul. Jag börjar kanske bli för van vid att vara ensam bara. Det kanske är på tiden?
Menar då att när jag flyttade hemifrån (då jag va 16) så var jag sjukt sällskaplig mest hela tiden, antagligen eftersom jag Alltid haft folk omkring mig eftersom vi är en rätt stor familj.
Jag kunna alltså aldrig vara själv förut, men nu känns det som att det verkligen märks (i mitt huvud mest kanske) att det har vart mycket folk.
Komma hem till en tom lägenhet sen var inte de roligaste.
See my point? Jag vet inte vad jag precis babblade om. xD höhö

Jag och Robins lillesyster bakade chokladbollar i lördags också ^^
Jag ska lägga upp bild på dom sen (cause again -Jag har inte "orkat" lägga in bilderna från mobilen än)
Nån annan som tycker att jag är sjukt lat?

Jag har haft en underbar(!) helg iaf :)
Tack för det.

Och ja, den var vit, ingen alkohol alls. Ganska stolt faktist ^^

Av ♥ Estella B ♥ - 11 april 2008 16:08

Ja men vafaan.
Varför ska dom alltid ha deprimerande avsnitt av Dawson's creek på, då jag är på så bra humör!? (Jag vet, lite nördigt att kolla på de, men jag har faktist fastnat för de ^^)
Nu ska tydligen Jen dö, och hur kul är de då? Jag som var så glad innan :(
Det kanske är illa när en serie kan styra över mitt humör? Har det gått för långt då? Hahah :p

Ska till Jonna om ett tag, vi ska käka middag hos henne för en gångs skull :p
Lite mer service, eftersom de är hennes mamma som lagar mat då ^^
Trevligt värre.

En dusch på det här vore ju en höjdare. Det kan jag behöva, och sen en promenad på det.
Solen ville tydligen komma fram nu.

Av ♥ Estella B ♥ - 11 april 2008 13:03

Nu är jag vaken!
Det blev ingen tidig morgon med vårstädning, det fanns ju ingen sol (och i mitt fall menas det med sovmorgon ^^)

Vet inte vad jag ska ta o pyssla med idag.
Jag är inte på städhumör längre iaf, så de blir väl bara att röja lite smått. Jag kan börja lite på vårstädningen iaf ^^

Till Robin blir de nog också senare ikväll.
Jonna lär väl komma hit på en kaffe efter hon slutat...Och nu kom jag på att jag måste köpa mer kaffe också, för det tog slut på senaste fikat.
Det känns ju lite B att köpa kaffe när jag själv inte ens dricker de.
Men de är väl sånt man får ta när alla andra ska dricka kaffe :p

Så ska de bli en vit helg också.
Jag tänker inte följa med ut, hur mycket folk än tjatar. Nu ska jag stå fast vid de också! Punkt slut ^^

Fortsätta dunka lite musik nu kanske, så man får upp humöret.
Sista dagen på min vecka nu, och då får man ju passa på. (Och med "Min vecka" så menar jag ju att det är ojämn vecka nu, och då är min granne inte hemma och kan då inte klaga på min musik, vilket han gör jämna veckor då han är hemma. Så vet ni det också, för er som inte visste de innan ^^)

Presentation


Estella. Kallas Ella. Eller Ellie.
22 år. Född och uppvuxen i Eskilstuna. Pappa från Jamaica. Mamma från Sverige.
Sambo & Förlovad.
Bloggen handlar om precis allt. Det finns nog inget att utesluta.
Enjoy.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Letar du efter något speciellt?

En Liten Fråga

Du är...?
 Tjej
 Kille
 Gay
 Ja
 Nej
 Din mamma
 Snygg

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards