Alla inlägg under april 2008

Av ♥ Estella B ♥ - 8 april 2008 13:09

1 - Hur länge har du bloggat?
Sen Juni 2006

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Tror inte jag hade läst så många andra bloggar innan jag själv började, så jag hade nog ingen större uppfattning om vad de var.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Har inte förälskat mig i någons blogg direkt

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Jag var nog väldigt känslig på den tiden, och de mesta handlade om mina känslor för mitt ex, och hur sårad jag var.
Some deep shit xD

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Det är nog mellan 5-10 stycken bara.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t.ex. modebloggar, politiska bloggar)?
Det är bara dagboksbloggar, dom är mest intressanta enligt mig.

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Hm...Måste tänka

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Hon är väl inte så lik mig just nu (känner henne inte så bra än), men då jag var i samma ålder som henne så hade jag samma tankar, och kände nog rätt likadant som hon gör nu.
http://eveliina.bloggagratis.se/

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
De flesta tycker att det är bra, speciellt eftersom jag är dålig på att höra av mig och uppdatera folk om vad som händer i mitt lilla liv, då kan dom kolla min blogg istället. ^^

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det tror jag nog att dom gör, har inte hört nåt annat iaf

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg,
eller tänjs den gränsen hela tiden?

Jo det har jag, men den tänjs nog också mer och mer med tiden

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Just nu har jag valt att utesluta mitt kärleksliv, och det är för att vissa psykfall har fått för sig massa konstiga saker.
Men jag kanske får lust att börja uppdatera om det igen, så snart jag känner att jag kan.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Ingen alls. Varför skulle jag söka bekräftelse genom min blogg?

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Inte direkt, man bygger väl mer upp en bild av henne/honom och skapar sig en egen uppfattning genom de. Men man kan nog inte lära känna en person genom en blogg

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Det kan det säkert vara, vissa har ju gått ner sig helt i sin eller andras bloggar.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Näe, det har nog aldrig hänt.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Näe, inte alls

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Verkar lite som att folk känner att dom nästan kan skriva vad som helst, och att dom vågar säga saker i bloggen som dom inte vågar säga dirket till personen i fråga.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?

Vem vet.
Och mitt bloggande lär väl ha förändrats i sånt fall, eftersom jag räknar med att mitt liv kommer att ha förändrats till då

21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur,
eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

Det kan de nog ha, eftersom att det har blivit väldigt stort och lite väl uppblåst i tv/tidningar etc.
Människor påverkar nog varandra också..

22. Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Ganska mycket, eftersom vissa saker bara känns så mycket lättare efter man skrivit ner dom någonstans, samtidigt som min blogg kanske är helt ovärd för andra, så är den inte det för mig, och det är för min egen skull som jag bloggar.

Av ♥ Estella B ♥ - 8 april 2008 00:35

Nu börjar jag asså sakna min lilla partypingla, och det är för att sommaren är på G.
Den enda jag kan festa riktigt kungligt med.
Den enda som jag alltid har kul på krogen med, vart vi än är.
Den enda som kan dricka alkohol som jag.
Den som är en riktig Partyslyna, så som jag själv.
Då menar jag alltså...*Trumvirvel*
.
.
.
.
.
LISA

Ta inte illa upp nu, er jag festar med nu för tiden...Jag har ju sjukt kul med er med.
Men Lisa är ju ändå.... precis likadan som jag.

Av ♥ Estella B ♥ - 7 april 2008 20:13

Jonna kom o hämta mig vid typ halv fem idag, så åkte vi bort till Sveaplan och handlade våran middag.
Vi gick runt där i affären och såg allmänt sinnesförvirrade ut, vi visste ju inte vad vi ville äta, och ingen av oss var sugna på nåt heller :p
Det är inte alltid så lätt för oss ^^ Haha

Vi kom iaf fram till att vi ville ha revbensspjäll med tzatziki och baguetter till.
Bra val för en måndagsmiddag ^^

Efter vi handlat så åkte vi till Årby.
Jonna skulle kolla på lägenheten en sista gång, innan hon skulle lägga ett bud, så ville hon höra lite fler åsikter om den också.
Jag tyckte de såg bra ut, utom att huset lutar lite, men de är ju sånt man får lära sig leva med ^^
Hon budade iaf, så snart kanske hon får lägenhet =) Good for her.

Efter de så åkte vi hem till mig och käkade middagen.
Vi är ju alltid så jävla överdrivna och köper mat till en halv befolkning fan xD
Så tvingar vi också alltid i oss allting, så vi båda sitter helt spyfärdiga och kan knappt röra oss efteråt.
Herregud så sjuka i huvet vi är xD Haha

<3

Av ♥ Estella B ♥ - 7 april 2008 16:37

If I'm out of time and I could pick one day, one moment and keep it new, of all of the days I have lived I would pick the day I found you.

Av ♥ Estella B ♥ - 7 april 2008 16:30

Åkte till Robin igår kväll, Jonna fick köra dit mig ^^
Han låg i sängen o kollade tv när jag kom, inte så jättepigg kanske xD
Så jag la mig där o kollade med honom ett tag, och sen gick vi ut o satte oss i tv-rummet med hans syster och fortsatte kolla på filmen.

När hans syster gått hem så gick vi in o la oss i sovrummet igen.
Vadå lata xD Haha
Men jag var faktist bakis, och han va extremt trött...så man får :p

Vi låg och kollade på Edward Scissorhands.
Så sjukt söt film det är ^^
Har inte sett den sen jag gick i skolan, ett par år sen alltså :p
Jag tyckte aldrig att den filmen var bra då, så fel jag hade ^^
Han är ju så jävla söt när han ser ledsen och förvirrad ut :p

Vi somnade iaf efter kl.02, och jag vaknade vid kl.12.30 av att Kristian ringde, och sen kunna jag inte somna om igen.
Så jag låg o väntade på att Robin skulle vakna, och de gjorde han efter typ en timma ^^

Ringde Åke en stund efter att vi gått upp, jag skulle skriva på papper om att jag slutat jobba, så fick han passa på att köra hem mig också :p
Bra skit.

Av ♥ Estella B ♥ - 6 april 2008 17:29

Jonna messade och väckte mig imorse. Och det var tidigt!
Efter de så kunna jag inte somna om.
Jonna var ju hemma hos mig, hon fick min nyckel igår innan dom drog ut, för hon skulle sova hos mig.
Kärringen ville iaf ha frukost xD
Jag leker ju ungkarl, så i min kyl fanns inget kul.

Jag klädde iaf på mig och började promenera från Robin och hem, eller ett stopp på vägen -Ica
Handlade massa frukost till Jonna, och middagen till oss.
Haha, vilken underbar vän jag är ^^

Kom iaf hem, så satte vi oss o käka frukost.
Efter nån timma så drog Jonna hem, men hon är på G tillbaka nu igen, hon vill ha middag. Hahaha
Ja, den är färdiglagad och väntar på henne ^^
Har hon de inte bra så säg.

Daniel. Haha ^^

Av ♥ Estella B ♥ - 6 april 2008 17:19

När Robin och jag vaknade i Lördags så gick vi in till hans mamma, Robin skulle käka frukost (Jag äter inte framför vissa folk, så därför åt inte jag, för er som undrar)
Efter de så satt vi ute på hans mammas balkong och var sociala.
Alla satt och prata om drinkar och grejer, så jag blev sjukt partysugen, men jag orkade verkligen inte gå ner till glasbanken.

Robin och jag gick in till honom igen strax innan kl.14, han skulle ju kolla på fotbollen ^^
Så ringde Jonna vid halv 3 och frågade om jag inte kunna gå på bolaget åt henne om hon kom o hämta mig och körde ner mig till stan.
And Hell Yeah, det gick jag ju lätt med på.

Så hon kom o hämta mig, och så åkte vi ner på stan.
Efter de så följde jag med henne till hennes jobb, hon hade lite kvar att fixa med, så jag satte mig och käka medans jag väntade ^^
Och när hon var klar åkte vi hem till mig o fikade.

Efter de drog Jonna hem och jag började fixa iordning mig, sen kom Jonna tillbaka hit och hämtade mig.
Så åkte vi till Torshälla, vi skulle plocka upp Emelie.
Efter de så åkte vi hem till Frallan och förfestade.

Strax efter kl.22 så skulle Jonna och Emelie ut på krogen, men jag ville inte med.
Så jag tog taxi hem och hämta smink, sen till statoil och handla massa godis, och åkte jag hem till Robin.

Så satt vi där, känns lite som jag tvinga dom dricka mitt vin med mig (A)
Så lyckades jag få med dom ut på krogen också. Duktigt av mig xD

Vi åkte först till Dannes, men dom skulle precis stänga, så vi gick ner på Time och tog nån öl sådär ^^

Efter de stängt så gick vi hem till Robin igen.
Jag gick o la mig nästan direkt... Jag blev rätt asfull xD Haha

Min lördag blev iaf inte som jag planerade den, but whatever, den blev ju bättre än så. Tummen upp för spontanFesta ^^

Av ♥ Estella B ♥ - 6 april 2008 17:18

Kristian och jag skulle gå till Phenix och käka innan jag drog hem, så messade Robin och frågade vad vindunken jag brukar köpa, kostade.
Så då blidde jag sugen på vin också.
Så Kristian och jag skyndade oss till Bolaget innan dom stängde, och vi hann precis. Tur för oss ^^

Åkte hem runt kl.19 i fredags, så hann jag va hemma typ en timma, och sen kom Jonna o hämta mig och körde mig till Robin.

Vi skulle kolla på film, Jag, Robin och M.
Fast när vinet öppnades så vart de inte så mycket filmtittande ^^

M gick hem nångång iaf, och Jag o Robin la oss i sängen o kolla på en till film, fast den var ju rätt värdelös, och jag somnade ^^

Mysig Fredag =)

Presentation


Estella. Kallas Ella. Eller Ellie.
22 år. Född och uppvuxen i Eskilstuna. Pappa från Jamaica. Mamma från Sverige.
Sambo & Förlovad.
Bloggen handlar om precis allt. Det finns nog inget att utesluta.
Enjoy.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Letar du efter något speciellt?

En Liten Fråga

Du är...?
 Tjej
 Kille
 Gay
 Ja
 Nej
 Din mamma
 Snygg

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards