Alla inlägg den 14 februari 2009

Av ♥ Estella B ♥ - 14 februari 2009 20:38

Middag, efterätt och godis. Och min söta Nalle jag fick av Robin förstås ^^
Vi har precis kollat klart på "Patrik 1,5". Sjukt bra film! (Ännu ett filmtips ;)
Nu blir det mera film och bara ligga i soffan och mysa.
Underbara Hjärt-dag <3



Av ♥ Estella B ♥ - 14 februari 2009 14:53

Vicke bad mig om hjälp att sprida vidare detta budskapet.
Självklart gör jag det eftersom att det är viktigt.



Illegalisera Sexuell Grooming - Stoppa nätpedofilerna!


"Sexuell Grooming" innebär att vuxna tar kontakt med minderåriga i ett sexuellt syfte via internet. I många fall leder dessa kontakter vidare till ett möte där barn riskerar att utnyttjas sexuellt.


Regeringen har lämnat ett lagförslag på att illegalisera Sexuell Grooming och debatten kring ämnet har varit aktuell i något år..
Frågan om vad lagen gäller är svårtolkad om man läser genom en utredning från regeringen (DS). Beatrice Ask har uttalat sig i DN att det enbart kommer vara olagligt om förövarna skapar kontakt och sedan bokar t ex ett hotellrum, skickar pengar till barnet eller mejlar en hotelladress till barnet. Det är då man kan fällas och få fängelse i ett års tid.


VI TYCKER att det borde bli olagligt redan vid själva kontakten oavsett om förövaren visar tydliga tecken på att vilja ta kontakt i riktiga livet eller inte. Vi anser att barnet utnyttjas sexuellt då förövaren oftast vill se bilder på barnet och använda sig av webcam i ett sexuellt syfte. Dessutom kränker förövaren genom att succesivt manipulera barnet till att skicka dessa bilder eller visa sig mer eller mindre naken i webcam. Det är denna kontakt som vi vill förhindra genom att förbjuda det.


Hjälp till med att sprida denna text och gå in och skriv på här.


Listan skickas sedan till Beatrice Ask Justitsieminister Regeringen.

(Ta gärna den här texten och lägg in i era bloggar/hemsidor)


Av ♥ Estella B ♥ - 14 februari 2009 14:11

Robin & Jag fick en alla-hjärtans-dag present av hans mamma  :)
Varsitt bäddset med hjärtan på. Hur gulligt som helst! :D

Det blev ju skitbra! Och vi som inte köpt nåt till henne. Aww.


Men jag älskar dig ändå Svärmor Pica ^^

Av ♥ Estella B ♥ - 14 februari 2009 11:47

Godmorgon Solstrålar.


Alla-hjärtans-dag idag då :)
Förra året var jag singel denna dagen, så då var vi singelbrudar ute på Harrys.
Jag var dock kär i Robin redan då. Så jag sprang från stan till honom där på kvällen bara för att jag ville ha en Alla-hjärtans-dag-kram ^^
Det fick jag också.


Ikväll har vi planerat en mysig middag. Kött, strips och beasås. Tända ljus överallt ska vi ju självklart ha.
Till efterätt tänkte jag göra chokladmousse och riva över lite blockchoklad på :)


Någon mysig film lär det också bli.
Tänkte att vi skulle ta ett bad tillsammans med lite vin och tända ljus. Men jag är inte alls sugen på vin, så det skippar vi nog ^^


Det här blir nog en mysig dag :)

Har ni några kul planer?

Av ♥ Estella B ♥ - 14 februari 2009 00:11

Vi har haft en grymt mysig kväll, Jag och min äslakde Jonna ^^


Vi började med att åka o handla, sen åkte vi hem till henne och lagade Kycklinggryta med Krokketter och Grekisk sallad till.


sjukt jävla gott det var! Har aldrig ätit godare kycklinggryta i hela mitt liv ska jag tala om! Det ska hon fan få laga till mig oftare.
Till efterätt blev det fruktsallad med grädde! Jag tror vi åt så vi halvdog :p
Inget ovanligt när det gäller oss två dock ^^



Filmen "Girl, Interrupted" funkade inte att spela i dvd'n, så vi kollade på "Seven Pounds" istället.
OMFG vilken bra film! Helt sjukt underbar.
Den filmen måste ni faktiskt se, ni som inte gjort det! Så är det bara ^^
Där mot slutet på filmen när man började fatta grejen så fick man ju fan rysningar!


En Wallander film slog vi till på efter det, och sen gick jag hem :)
En helt toppen fredagskväll har jag haft!


(Känns som att bloggen börjar handla väldigt mycket om film nu förövrigt? xD)

Presentation


Estella. Kallas Ella. Eller Ellie.
22 år. Född och uppvuxen i Eskilstuna. Pappa från Jamaica. Mamma från Sverige.
Sambo & Förlovad.
Bloggen handlar om precis allt. Det finns nog inget att utesluta.
Enjoy.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Letar du efter något speciellt?

En Liten Fråga

Du är...?
 Tjej
 Kille
 Gay
 Ja
 Nej
 Din mamma
 Snygg

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards