Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av ♥ Estella B ♥ - 2 oktober 2008 20:54

Sådär ja, nu har vi (Jag och Jonna) vart jävligt duktiga kan jag tala om.

Hon kom och hämtade mig runt kl.18.30, så åkte vi iväg till hennes jobb.
När hon tog fram den där stora grejen (bild 1) med köttfärs så tappade jag ju nästan hakan och tänkte att... Här kommer vi få stå tills nästa vecka och rulla bollar ^^

Men det gick ganska snabbt, vi gjorde 7 såna plåtar (bild 2) med köttbullar på bara typ 25 min (runt 500 stycken blev de av hela kalaset) Hur hurtig är man inte då ^^

Jag lovade för övrigt Jonna att lägga upp lite reklam på min lilla blogg, och det gör jag med nöje ^^

Ekmans Mat & Event, restaurang Nordstiernan -Det är där min underbara vän jobbar, och jag tycker helt klart att den restaurangen är värt ett besök av dig.
Sjukt god mat och trevlig personal. Kan det bli bättre?
Så har du svängarna förbi lilla Eskilstuna, kika in där och njut av maten!

Hahaha, nu var jag duktig va? :D







Av ♥ Estella B ♥ - 2 oktober 2008 15:22

Asså...det där med att powerwalka går verkligen inte bra för mig kan jag tala om.
Det är 2 veckor sedan som vi sa att vi skulle börja, och hur många gånger har vi vart ute? Jo, 1.
Det är ju förfärligt vad min hjärna är duktig på att hitta på massa andra saker den vill göra, bara för att slippa gå ut liksom.
Jag kommer blir tvungen att skjuta den om den ska fortsätta på det här viset.

Idag skulle jag ha packat upp alla mina lådor som står i hallen och ser allmänt tråkiga ut, men så ringde min lilla flata och frågade om jag kunna hjälpa henne att jobba ikväll.
Hon hade så mycket kvar att göra tills imorrn, så hon behövde min hjälp.

Vi ska rulla köttbullar. Woohoo. Hahah.
Vad gör man inte för sina små vänner? ^^

Imorrn kommer Lisa förbi en sväng btw. Hon ska till Ester i Borlänge, så hon passar på att stanna till här och ta en fika med mig. How fun!


Av ♥ Estella B ♥ - 2 oktober 2008 14:44

Höstens färger är ju så underbara! Var tvungen att lägga upp en bild på löv bara för det ^^

Sista dagen på KGF idag, iaf för den här veckan. Skönt som fan måste jag säga.
Min handledare och jag hade ett litet möte idag precis innan vi skulle sluta, och då sa hon att hon kanske hade ett jobb som jag skulle vara intresserad av.
Hon sa Viking Line, och jag sken upp som den lilla solstrålen jag egentligen är  ^^

Jag fick skriva ett personligt brev som skulle vara perfekt. Det tog inte mer än 5 minuter, sen var jag klar ^^
Blir man så kreativ av ett jobb man kanske kan få, då är det fan inte illa ^^

Brevet vart nästan perfekt på en gång också, det var bara lite småsaker vi behövde ändra på.
Jag kan om jag vill, det är nu bevisat ^^

Presentation


Estella. Kallas Ella. Eller Ellie.
22 år. Född och uppvuxen i Eskilstuna. Pappa från Jamaica. Mamma från Sverige.
Sambo & Förlovad.
Bloggen handlar om precis allt. Det finns nog inget att utesluta.
Enjoy.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Letar du efter något speciellt?

En Liten Fråga

Du är...?
 Tjej
 Kille
 Gay
 Ja
 Nej
 Din mamma
 Snygg

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards