Alla inlägg den 24 november 2008

Av ♥ Estella B ♥ - 24 november 2008 20:21

Vad hände med er? Mina besökare. Jag har haft värsta besöksrekordet idag ju.
Jag blev helt chockad! Visste inte vart jag skulle ta vägen riktigt.
glad jag blev! Och denna dagen är inte slut än.
Helt sjukt. Men väldigt uppskattat =)


Jag skulle vilja tacka min mamma och alla mina vänner som....
Hahaha! Skoja bara xD (ursäkta min torra humor)
Men seriöst. Det känns jävligt kul.
Inte för att det säkert kommer hända igen, men ändå. It made my day!


Av ♥ Estella B ♥ - 24 november 2008 20:02

När jag var nere på KFG idag så sa min handläggare något väldigt chockerande!
Hon hade tydligen skickat hem brev till alla i min grupp där det stod att vi ska börja på KFG igen.

Det vart ju som ett break eller något. Dom sa för ett par veckor sen att vi skulle jobba hemma istället för att gå dit varje dag, och att vi sen ska ha möte med vår handläggare varannan vecka för att uppdatera för henne vad vi jobbat med hemma.

Nu ska vi tydligen börja gå dit varje dag igen. Hur kommer det sig då?

Jag tror jag har svaret.
Jag tänker skylla det på min kära pojkvän som för någon vecka sedan sa till ABF att han tyckte att KFG verkade värdelöst eftersom att hans flickvän går där, och hon är hemma varje dag. Alltså Jag.

Tack för den liksom.
Så nu är det väl tillbaka bakom bänkarna igen, och sitta där och fundera på vad man ska göra med sitt värdelösa liv.
Kanske roligare att sitta där och tänka på det för omväxlings skull?

Av ♥ Estella B ♥ - 24 november 2008 15:22

Var tvungen att gå till KFG innan jag kunna gå till Försäkringskassan. Eftersom att dom skulle ha nytt papper på F-kassan så var ju min handledare på KFG även tvungen att skriva på det nya pappret.
Vilket jävla krångel det ska vara med papper, helt seriöst. Inte fan skojar dom heller!


Gick till F-kassan sen, lämnade in de nya pappret och fick även (snäll som tanten var) ett papper direkt där så att jag kunna fylla i min sjukdom jag hade för 3 veckor sen. Förkylningen alltså. (Kunna låtit lite skumt där, men snygg räddning! xD Höhö)
Tur att hon gav mig det, annars hade jag vart tvungen och vänta på att det pappret skulle komma på posten och sen gå o lämna in det.nt pallar jag bara inte liksom!



Anyway..
Jag fick min lilla burk ischoklad som jag längtat efter ända sen jag såg dom på HK. Att gå ner på stan vart ju inte så fel efter det ^^
Bra slut på en hemsk start! =D



Av ♥ Estella B ♥ - 24 november 2008 12:43

Ja men sånt här ger ju mig en perfekt huvudvärk och lagom mycket ångest.
När folk bara är ute efter att fucka upp mitt liv totalt, det är ju då jag mår som bäst?
Eller inte!

Jag var duktig nog och ringde till F-kassan, och hon sa att jag måste gå ner på stan och lämna in en ny ansökan. Det är ju det enda jag vill i denna fina snöstormen! Gå ut och gå.

Ååh, vad ångestframkallande. Sånt här är det som gör att jag verkligen börjar fundera på att blåsa skallen av mig själv. (But I won't, cause it's to lame)

Well, guess I'm going to town!

Av ♥ Estella B ♥ - 24 november 2008 11:44

Nu är jag arg. Det är Försäkringskassans fel. Kanske lite mitt, men inte mycket i så fall!

Jag lämnade in en ansökan om Aktivitetsstöd för två veckor sen. Det lilla felet jag gjorde då var att jag ansökte från den 13'e ena månaden, till den 15'e månaden efter.

Detta är ju hemskt fel av mig, ojojoj!
Jag får tydligen Bara ansöka A-stöd för EN månad i taget, och jag råkade "översöka" med 2 dagar. BIG MISSTAKE tydligen. Att jag inte såg den lätta?
Dock har ingen vart bussig nog att berätta att det inte får gå till på det viset.

Så nu kommer jag att behöva söka om dom fucking pengarna, och därför kommer jag inte att få pengar i tid tills mina räkningar ska betalas.


Nu är ju den stora frågan:
Har dom som jobbar på F-kassan inte hjärna nog att bara kunna räkna bort dom två dagarna från min ansökning och sen skicka rätt pengar till mig, så att dom kommer i tid?!
Är det för mycket begärt?

F-kassan skulle kanske vara ett jobb för mig då? Dom verkar inte ha det så himla svårt. Jag menar, stå och fika hela dagarna? Vem klarar inte av det.

Att hålla köerna där extremt fucking långa bara för att kunna ha en obemannad kassa när de sitter hundra pers och väntar..
Sånt klarar jag också av sörru!

And No brains -That's just me!
Om man skulle slå till på att söka ett litet händigt jobb där kanske?

Presentation


Estella. Kallas Ella. Eller Ellie.
22 år. Född och uppvuxen i Eskilstuna. Pappa från Jamaica. Mamma från Sverige.
Sambo & Förlovad.
Bloggen handlar om precis allt. Det finns nog inget att utesluta.
Enjoy.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Letar du efter något speciellt?

En Liten Fråga

Du är...?
 Tjej
 Kille
 Gay
 Ja
 Nej
 Din mamma
 Snygg

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards