Alla inlägg den 22 december 2008

Av ♥ Estella B ♥ - 22 december 2008 21:56

Räkna ut hur gammal du är! (Du vet ju förhoppningsvis det redan, men en kul grej bara ^^)
Jag kan inte vara den enda som inte fattar hur detta går till. Det är helt sjukt, och det fuckar ju till min hjärna som satan!

Pröva, det funkar ju.
Psst. Ta fram miniräknaren innan, om du inte är värsta mattegeniet.



1. Hur många gånger kan du tänka dig att äta choklad i veckan?
(talet måste vara över 0 och under 10)


2. Multiplicera med 2.


3. Lägg till 5.


4. Multiplicera med 50 

5. Om du redan fyllt år under 2008, lägg till 1758, om du ännu inte
fyllt år ännu, lägg till 1757.

6. Dra nu ifrån ditt födelseår (ett fyrsiffrigt tal)

Resultatet är ett 3-siffrigt tal.
Den första siffran är det antal gånger i veckan som du kan tänka dig äta choklad.

De två andra siffrorna är ju
Din ålder!

Coolt va?! Eller är jag lättroad?

Btw. År 2008 är det enda år - i all evighet - som detta funkar.


Av ♥ Estella B ♥ - 22 december 2008 17:55

Nu är jag heelt klar!
Var nere på stan en sväng med Jonna. Köpte de sista julklapparna. En till Ronja, och en till till Robin :)

Köpte också ett linne till julafton. Hur fint som helt var det. Hittade dock ingen bild på det, så ni får inte se ;)
Röda strumpbyxor fick det också bli. Perfekt :)

Nu måste jag bara ner på stan en sväng imorrn och köpa en kjol, och sen en BH.
Kom fram till att...eftersom linnet jag köpte är utan axelband, så måste jag ju ha en BH utan axelband.
Smart av mig att glömma det liksom.

Av ♥ Estella B ♥ - 22 december 2008 14:06

Nu börjar jag fundera på det där uttrycket "Alla barn har rätt till en vit jul"
Wtf?!
Hur kan man ens säga så? Det är ju inte logiskt nånstans. Tror folk att dom är vädergudar eller? Att dom kan styra över att det ska va snö på julafton?


Låter som att dom vuxna pratar med varann om det, en vuxen vill ha snö, och en annan vill det inte.
Det är inte som att dom kan bestämma över det ändå.


Man kan ju önska. Säga att "Alla barn borde få snö på julafton" och sen knäppa ihop händerna och be om det.
Man kan inte säga "ha rätt till", som att det vore nån lag om det.


Usch vad störande!

Presentation


Estella. Kallas Ella. Eller Ellie.
22 år. Född och uppvuxen i Eskilstuna. Pappa från Jamaica. Mamma från Sverige.
Sambo & Förlovad.
Bloggen handlar om precis allt. Det finns nog inget att utesluta.
Enjoy.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Letar du efter något speciellt?

En Liten Fråga

Du är...?
 Tjej
 Kille
 Gay
 Ja
 Nej
 Din mamma
 Snygg

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards