Alla inlägg under januari 2009

Av ♥ Estella B ♥ - 9 januari 2009 10:24

Godmorgon Solstrålar!
Vilken lättnad det blev när jag kollade ut genom fönstret imorse.
Snön håller på att smälta bort. Äntligen!
Det känns mycket bra kan jag berätta för er ^^


Idag ska jag vara duktig flicka och gå till KFG fast att jag inte behöver ^^
Jag ska möta Fia där, sen ska vi sätta oss och skriva mejl till Viking Line om jobbet där och de =)
Har endel frågor jag måste få svar på.


Min lilla handledare ringde mig lämpligt nog nyss. Första gången under "lovet" som jag är uppe tidigt också. Tur för mig ^^
Hon ville kolla hur det gick på intervjun, men jag sa att jag inte hade tid att prata med henne :p
Jag sa att jag kommer in efter lunch, så vi får prata då istället ^^


Jag skulle ringa Komvux, det var därför jag inte hade tid.
Som typiskt är så hade inte Komvux telefontid idag, utan bara Mån-Ons. När jag ringde i måndags så var redan deras telefontid över.


Det är väl bara att inse nu -Gud vill inte att jag ska plugga!

Av ♥ Estella B ♥ - 8 januari 2009 17:46

Jag känner att jag har vart väldigt kreativ idag ^^
Jag fick, från ingenstans och mitt i min städning, lust att göra en nyckelhängare.
Pyssla är sjukt kul, och vi behövde verkligen en sån kände jag.
Robins nycklar har alltid en tendens att gömma sig.


Så jag plockade fram lite grejer, och sen fick hjärnan vandra fritt ^^
Resultatet blev detta (på bilden)
Pretty nice!


Jag hängde upp tavlan på väggen och sen spikade jag upp 3 spikar precis under tavlan där nycklarna kan hänga ^^
Man får ju inte va dum ;)

Av ♥ Estella B ♥ - 8 januari 2009 17:40

Svar till Marre som inte verkar ha någon blogg. Du har väl antagligen googlat på något och hittat mitt inlägg om att jobba på Viking Line.
Jag ger dig svar här, för jag antar att du kommer tillbaka =)


Jag skrev i detta inlägget hur allt gick på Intervjun på Viking Line (du kan annars scrolla ner lite på sidan så hittar du inlägget där)


Av ♥ Estella B ♥ - 8 januari 2009 13:34

Jag har förresten en enda fråga när det kommer till Blondinbella.
Jag bryr mig inte alls om vad folk har för åsikter om henne, folk får väl tycka som dom vill.
Själv tycker jag ingenting, sånt där orkar jag inte bry mig om.
Kan dock säga att vissa av hennes åsikter fått mig arg, och jag tycker ibland att hon kan stoppa upp något där solen aldrig skiner. But then again -Alla måste ju få tycka olika om olika saker. Hur hade världen annaras sett ut liksom?

Anyway... Min fråga är alltså:
VEM FAN ÄR DET SOM TAR KORT PÅ HENNE ÖVERALLT?!?
Om hon går med nån vän på stan så fattar man väl att det säkert är hennes vän som tar fotot. Men när hon är helt själv då? Går hon fram till nån random människa o ber den att fota henne?
Pinsamt liksom :S

Nu skiter jag i det här och går o städar istället!
Peace

Av ♥ Estella B ♥ - 8 januari 2009 13:03

Jag tror att jag tänker städa idag. Det är så jäävla tråkigt!
Men jag känner för att tråka ut mig själv riktigt ordentligt, fråga inte varför. Städa låter iaf som en perfekt idé för det.
Tror dock att jag måste äta nåt först. Annars svimmar jag nog.


Robin åkte och jobbade nyss, vilket är mycket bättre. Jag kan lättare tråka ut mig själv då. Det blir ju dubbelt så mycket städning för mig eftersom att jag måste ta hans del av städningen också.
Man kan ju inte bara städa halva lägenheten, right?


Julpyntet ska ner också. Ett par dagar för sent, men what the hell ^^
Det är lagom trist det med, det blir ju mindre ljus o så då.


Nu blev jag sugen på varm choklad också. Jävla skit!

Av ♥ Estella B ♥ - 7 januari 2009 21:21

Åh, nu är intervjun avklarad. Det gick kalasbra.
Vi var 8 personer, så det var ju en gruppintervju. Hon som höll i den var så positiv, glad och trevlig, så man själv blev ju väldigt avslappnad.


Hon gick igenom precis allt vi behövde veta för att arbeta på fartyg, det blev även en rundvisning av båten och vi stannade till på varje ställe så hon kunde berätta hur dom arbetade på precis den platsen.


Hon tog upp det där med hur många som skulle anställas, och det tråkiga svaret var 0 personer.
Dom anställer inte, utan tar bara in vikarier/extrapersonal.
Det positiva med det var att man inte gick på det där 10 dagars schemat dom har, det att man jobbar 10 dagar och är ledig i 10 dagar.
Är man en extra så kan man välja själv hur mycket man vill och kan jobba =)

Hela denna grejen med att jobba på båt verkar perfekt. Perfekt för mig.
Jag ska ha en anställning där längre fram, så är det bara ^^
Ah, förutom om mina livsplaner ändras ^^

Nu är jag helt slut! Det tar på krafterna att springa runt i andra städer ^^
Det blir film ikväll. Jag ska gosa in mig i min älskade Robin, och i mitt älskade täcke och bara njuta av värmen.
Jag kan berätta för er att det är ISKALLT ute (om ni inte märkt det själva förstås) och jag har frusit hela dagen.
Inte förän vi satt på tåget hem kom jag på att jag hade en extra tröja i väskan.
Hur jävla dum får man bli?!

Av ♥ Estella B ♥ - 7 januari 2009 09:14

Nu jävlar är jag snart redo för en intervju :D
Jag ska gå ner och möta Fia på stan kl.10.30, sen ska vi till ABF en snabbis, och sen tar vi tåget upp till Sthlm kl.13


När vi kommer fram ska vi bara hitta till Viking terminalen, och sen börjar intervjun kl.15.30 och håller på till kl.17


Guuud så spännande! Nervöst. Helt underbart!



Nu jävlar håller ni era tummar och tår för min skull!
Och för att vara på den säkra sidan så kan ni ju be lite till Fröken Gud också!


Talk to you later!
Peace

Av ♥ Estella B ♥ - 6 januari 2009 23:28

Jag har inte haft en bra dag alls idag.
När jag kom hem från Jonna vid kl.15 så blev Robin och Jag "osams" direkt, och vi har inte sagt ett ord till varandra sen dess. Det är snart 9 timmar. Tror aldrig jag har vart tyst så här länge.


Det var väl bara en liten skitsak jag blev sur över, men det var på sättet han sa det, och jag har verkligen inte orkat bråka, så jag stängde igen käften istället.
Så kan man ju också göra.


Jag blev sur för att han var sur över att Jonna hade ringt ett par gånger på eftermiddagen då han sov. Han hade jobbat natt och behövde väl sova.
Varför han blev sur över det fattar jag inte, jag sov lika mycket, dessutom hade han hela resten av dagen på sig att sova.


Som att hans mobil inte har väckt mig ett antal gånger, för att inte tala om den där jävla cpungen som kom och plinga på dörrn mitt i natten för nån vecka sen.
Jag blir inte en bitch för det, även om det är irriterande.


Okej om han vaknat på fel sida, men då kan man väl be om ursäkt? Då hade jag släppt det.


Älskad är något jag verkligen inte känner mig idag. Känns som att jag bara borde försvinna.

Presentation


Estella. Kallas Ella. Eller Ellie.
22 år. Född och uppvuxen i Eskilstuna. Pappa från Jamaica. Mamma från Sverige.
Sambo & Förlovad.
Bloggen handlar om precis allt. Det finns nog inget att utesluta.
Enjoy.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Letar du efter något speciellt?

En Liten Fråga

Du är...?
 Tjej
 Kille
 Gay
 Ja
 Nej
 Din mamma
 Snygg

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards